صدا و سیما از ظرفیت‌های نمایش عروسکی در کانون استفاده کند

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های مختلف رادیو، تلویزیونی و استانی می‌تواند از ظرفیت‌های هنری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه‌ی نمایش عروسکی بهره بگیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شیما صمدی کارگردان شرکت‌کننده در شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون از استان کردستان، با بیان این پیشنهاد خود، خواستار نمایش برخی از کارهای برتر جشنواره‌های نمایش عروسکی کانون در قالب بخش‌های مختلف در برنامه‌های کودک صداو سیما مراکز استان‌ها و حتی کشور شد.
مربی کانون کردستان، نمایش عروسکی «جیک‌جیک، کی منو می‌خوره» را در شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون در شیراز طی روزهای 6 و 7 اسفند اجرا کرد.
وی معتقد است: مخاطب نمایش عروسکی در مقابل یک اجرای قوی، مناسب و بر اساس اصول نمایشی می‌تواند تأثیرات مهمی را دریافت کند.
صمدی با بیان این‌که، در نمایش با ارایه‌ی یک موضوع مناسب - با توجه به این‌که کودکان و نوجوانان در مراحل رشد و تکامل هستند - می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد، اظهار داشت: پیام‌های تربیتی - که از طریق نمایش عروسکی به کودکان و نوجوانان انتقال می‌یابد - می‌تواند آن‌ها را در زندگی کمک کند.
مربی کانون استان کردستان با اشاره به این‌که این فعالیت یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های کانون است، پیشنهاد کرد: فعالیت نمایش عروسکی در این مراکز تنها مختص به چند ماه قبل از جشنواره نباشد و در طول سال به شکل پیوسته انجام و پیگیری اجرا شود.
بر اساس این گزارش کارگردان نمایش «جیک‌جیک، کی منو می‌خوره»، به تفاوت‌های فعالیت نمایش عروسکی در کانون با خارج از آن اشاره کرد و یادآور شد: در کانون نمایش عروسکی بر اساس قوانین و فن‌های خاصی که برای آن تدوین شده است، برای مخاطبان‌شان که کودکان و نوجوانان هستند، اجرا می‌شود.
صمدی در ادامه از همه مربیان خواست در انتقال دانسته‌های خود در نمایش عروسکی با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و کارشناسان نیز ضمن شناسایی کارهای برتر و نیروهای زبده شرایط این تعامل را در انتقال تجربیات به دیگر مربیان مراکز فراهم سازند.
شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشوری با حضور 13 گروه برگزیده‌، ویژه‌ی کارشناسان، مربیان و اعضای ارشد کانون طی روزهای 6 تا 7 اسفندماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.
این اولین باری است که این رویداد فرهنگی به صورت مستقل به مربیان و اعضای ارشد کانون سراسر کشور اختصاص پیدا می‌کند.
مراسم پایانی جشنواره قرار است ساعت 15 روز هفتم اسفند 1393 در تالار عشایری آموزش و پرورش شیراز و با معرفی برترین‌های جشنواره برگزار شود.