اخلاق را سرفصل زندگی خود قرار دهید

نماینده ولی فقیه استان آذربایجان غربی در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به مناسبت هفته ملی کودک، آنان را به قرار دادن اخلاق به عنوان سرفصل زندگی‌ فردی و اجتماعی توصیه کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دیدار خود با تعدادی از اعضای مراکز و کارکنان و مربیان کانون که به مناسبت هفته ملی کودک ترتیب یافته بود، خطاب به کودکان گفت: اگر از کودکی اخلاق را سرفصل زندگی خود قرار دهید می‌توانید مسیر درست زندگی فردی و اجتماعی را طی کنید.

وی همچنین با تاکید بر این که عنایت خداوند و موفقیت، در گرو احترام به والدین است گفت: سفارش‌های دین مبین اسلام برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت احترام به پدر و مادر است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شما و تمام کودکان پرچمداران آینده استان هستید و برای داشتن دنیایی بهتر، به ضرورت مطالعه بیشتر توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مربیان، معلمان و دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان، بر لزوم تلاش برای تربیت نسل جدید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد  و گفت: برای تربیت دینی و اصولی نسل جدید ایران اسلامی و با در نظر گرفتن معیارهای سبک زندگی ایرانی اسلامی باید گام برداشته شود و حرکت در این سمت و سو به معنای واقعی کلمه یک رسالت خطیر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این‌که اگرچه صنف‌ها و مشاغل مختلف هر کدام از اهمیت و جایگاهی متفاوت برخوردار هستند، ادامه داد: اما در بین مشاغل و صنف‌های مختلف مربی بودن  و با اعتقادها، باورها و روح و روان آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان سرو کار داشتن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به هیچ عنوان نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه موضوع کودک و نوجوان و پرورش آن‌ها در تاریخ اسلام و از صدر اسلام تاکنون حائز اهمیت است، گفت: مربیان مراکز کانون باید بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و احادیث و روایات، ترویج فرهنگ‌ قرآنی و ترغیب نسل جدید به آموزش و یادگیری مفاهیم قرآنی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و تعامل بین نهادهایی است که در زمینه آموزش، پرورش و تربیت نسل جدید در حال گام برداشتن هستند.

گفتنی است در این نشست که مدیر کل و معاون فرهنگی کانون استان نیز اعضا را همراهی می‌کردند سه عضو از اعضا مرکز فراگیر کانون استان حضور داشتند.

در پایان این نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با اهداء هدیه به کودکان حاضر به نمایندگی از تمام کودکان استان هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =