خدمات مشاوره‌ای کارشناسان وزارت بهداشت به بازدیدکنندگان

کارشناسان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نمایشگاه هفته‌ملی کودک به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان مشاوره‌های بهداشتی ارایه می‌دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پروین محمدقاسم‌پور کارشناس شیر مادر و نوزادان معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی در این باره گفت: در این نمایشگاه هر روز کارشناسانی در حوزه‌های روان‌شناسی، تغذیه، ماما و... در این غرفه خدمات و مشاوره‌های پیش‌گیری و بهداشتی به مراجعه کنندگان ارایه می‌کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه کارشناسان این معاونت، به مادران شیرده در زمینه مزایای تغذیه با شیر مادر اهمیت مراقبت‌های دوران نوزادی، چگونگی برقراری ارتباط با بچه‌ها، ماساژ نوزادان و مضرات شیشه و پستانک و دیگر آموزش‌های لازم در این زمینه به همراه مشاوره‌های مربوط به بهداشت فردی کودکان ارایه می‌کنند.

قاسم‌پور هم‌چنین اظهار داشت: آموزش چگونگی پیش‌گیری از سوانحی مانند سوختگی و حوادث از قبیل سقوط و ترافیکی، تقویت حس کنجکاوی با بهره‌گیری از بازی و رنگ‌آمیزی کتاب‌های تصویری، توصیه‌هایی برای تکامل کودکان، مراقبت از آن‌ها از بدو تولد تا پنج سالگی و... از دیگر موضوع‌هایی است که در این غرفه ارایه می‌شود.

وی ارایه مشاوره روان‌شناسی، برای ارتباط و رفتار با کودکان با ویژگی‌های مختلف رفتاری به خانواده‌ها و عرضه‌ی رایگان مجموعه کتاب‌های «آسیب‌های کودکان قابل پیشگیری هستند» و بروشورهای مختلف در این حوزه ویژه مربیان مهدهای کودک و مراکز نگه‌داری کودکان را از دیگر برنامه‌های معاونت بهداشت و دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در این نمایشگاه عنوان کرد.

علاقه‌مندان به استفاده از خدمات بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر موضوع‌های حوزه کودک و نوجوان تا روز 21 مهر 1396 می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران از این خدمات بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =