قروه کردستان هم صاحب کتاب‌خانه سیار روستایی شد

نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی و فروشگاه محصولات کانون در مرکز فرهنگی هنری شهرستان قروه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی استان کردستان با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی و امانت کتاب به کودکان روستایی در شهرستان  قروه هم‌زمان با سومین روز از هفته ملی کودک، افتتاح شد.

سهیلا شیخی مدیرکل کانون کردستان، در این مراسم گفت: باتوجه به فراوانی روستاهای قروه و این‌که روستاها نیازمند تقویت فرهنگ به ویژه در امر کتاب‌خوانی هستند راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی می‌تواند بنیان فرهنگی روستاها را استحکام بخشد.

شیخی حضور کتاب‌خانه‌های سیار روستایی را نیازمند حرکت فرهنگی در مناطق روستایی عنوان و خاطر نشان کرد: مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی علاوه بر امانت کتاب به بچه‌های عضو به انجام فعالیت‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، سفال‌گری، کاردستی، بازی‌های بومی و محلی، مشاعره، تصویرسازی کتاب، نمایش و نقد فیلم نیز می‌پردازند.

برپایی کارگاه‌های سفال‌گری، نقاشی، ادبی، کاردستی، شعر خوانی با نام دنیای لحظه‌ها و کارگاه بازی و سرگرمی با شعار کودک، میراث فرهنگی محیط زیست با حضور اعضا و دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =