‌برنامه‌های هفته ملی کودک در سراسر کشور ادامه دارد

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی کودک از روز 15 مهر در بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان روز 21 مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون البرز همزمان با روز جهانی کودک، در فعالیت‌های متنوعی شرکت کردند.

معرفی تاریخچه روز جهانی کودک، بیان حقوق کودکان و  بازدید از نمایشگاه آثار تابستانی اعضای کانون که بخش عمده‌ای از آن‌ها کاردستی با دورریختنی‌ها بود، از فعالیت‌های مشترک تمامی مراکز در این روز بود و دانش‌آموزان و اعضای کانون با حضور در مراکز، ضمن دیدن آثار تولید شده اعضا با کانون و فعالیت‌های آن بیش از پیش آشنا شدند .

پایگاه فرهنگی هنری کانون خوزستان نیز، هم‌زمان با هفته ملی کودک در منطقه ملاشیه اهواز افتتاح می‌شود.

پایگاه فرهنگی هنری کانون ملاشیه با مساحت 470 مترمربع در راستای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی و با همکاری استانداری خوزستان آماده افتتاح شده است و مربیان کانون در این مرکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی و ... را برای کودکان و نوجوانان 6 تا 17 سال اجرا خواهند کرد.

آیین ویژه‌ی روز جهانی کودک، با برنامه‌های متنوعی با حضور کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی و هنری باشت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شد.

این ویژه برنامه همزمان با روز جهانی کودک در مرکز فرهنگی هنری باشت برگزار و فعالیت‌هایی همچون کتاب و کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، فعالیت ادبی، بازی و نشاط اجرا شد.

در این برنامه، اهدای لوح تقدیر و یک کتاب کودک به همه حاضران  و در نهایت به برگزیدگان بخش ادبی و مسابقه جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.

در ویژه برنامه روز جهانی کودک در کانون استان تهران نیز که با حضور مسوولان کانون و نهادهای مختلف در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد، اعضا و مربیان کانون استان تهران، به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداختند.

هم‌زمان با شانزدهم مهرماه سال 1396 ویژه‌برنامۀ روز جهانی کودک با حضور مسوولان نهادهای عضو شورای برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک و 500 نفر از دانش آموزان مدارس و اعضای  مراکز کانون استان، در سالن بهنام مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.

پخش نماهنگی به مناسبت روز جهانی کودک، اجرای میکرو تئاتر سرود کانون با شیوه‌ای خلاق توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره 25 ، مسابقه و اجرای منظومه‌خوانی عاشورایی «ظهر روز دهم» کاری از اعضای ارشد مرکز فرهنگی‌هنری شماره 10  از برنامه‌های این روز بود که از سوی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران اجرا شد.

ویژه برنامه روز جهانی کودک با عنوان "هر کودک نشانی خداست" در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با حضور اعضا و دانش آموزان برگزار شد.

این برنامه با پخش پویانمایی، اجرای مداحی توسط عضو کودک مرکز فرهنگی هنری صدرا، ساخت پرچم و تمرین و هم‌خوانی سرود برای بچه‌های مظلوم دنیا و نمایشگاه عکس‌های عاشورایی عکاسان کودک کانون فارس همراه بود. 

در کانون استان‌های چهارمحال و بختیاری، قم، یزد و بوشهر نیز ‌ویژه‌برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =