معرفی فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای کانون در یک مرکز فرهنگی‌هنری نمادین

مهم‌ترین فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک مرکز فرهنگی‌هنری نمادین در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک به خانواده‌ها و بچه‌ها معرفی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی لیلا افسری مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون تهران در این کتاب‌خانه‌ی نمادین تلاش می‌کنیم مهم‌ترین کارکردها و فعالیت‌هایی را که در بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور به بچه‌ها ارایه می‌شود معرفی کنیم.

وی افزود: در هر بخش از این مرکز تجهیزات کتاب‌خانه‌های فراگیر از قبیل کتاب‌های بریل و دستگاه‌های به‌دید و و ابزارهای مراکز علوم و نجوم از جمله تلسکوپ و میکروسکوپ قرار دارد و کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

مربی مسوول مرکز شماره دو کانون تهران هم‌چنین یادآور شد در این نمایشگاه مربیان در بخش‌های مختلف فعالیت‌های پژوهشی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، ادبی، هنری و... را معرفی و خدمات لازم را ارایه می‌کنند.

افسری ادامه داد در این نمایشگاه مربیان کانون استان تهران تلاش می‌کنند به بچه‌ها و خانواده‌ها در زمینه انتخاب کتاب‌های مناسب و اهمیت آن برای گروهای سنی مختلف مشاوره‌های لازم را ارایه و آن‌ها را به حضور در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و ادامه فعالیت‌های مورد علاقه خود تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تمام فعالیت‌های کانون با محوریت کتاب‌ صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این مرکز تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف از قبیل قصه‌گویی، نمایش، فعالیت‌های ادبی و... بازدیدکنندگان و کودکان و نوجوانان را به کتاب‌خوانی تشویق و ترغیب کنیم.

افسری هم‌چنین از فعالیتی با عنوان «گام به گام تا اندیشه» در این مرکز یاد کرد که در آن با تکیه بر تفکر فلسفی قوه‌ی تفکر و خردورزی بچه‌ها پرورش می‌یابد و هوش هستی‌گرایانه و تدبر آن‌ها در زمینه اسرار آفرینش تقویت می‌شود.

نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک تا پایان روز 21 مهر 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران دایر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =