معاون سیاسی امنیتی استاندار: اصفهان میراث مشترک بزرگان ایران و لبنان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: مردم شیعه لبنان سهم به‌سزایی در ترویج تشییع در اصفهان دارند و می توان گفت اصفهان میراث مشترک بزرگان ایران و لبنان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ؛ محمد مهدی اسماعیلی در نشست با مربیان موسسه کشافه المهدی(عج) لبنان در تالار اشرف این شهر، به معرفی استان اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان به لحاظ سیاسی در سه دوره پایتخت ایران بوده و امروز در این شهر آثار تاریخی بسیاری وجود دارد.
وی افزود: ارتباط اصفهان و لبنان در منطقه جبل عامل می‌درخشد و بسیاری از آثار منحصر به فرد در این شهر زیبا محصول مهندسی مهندسان جبل عامل است.
وی با اشاره به نقش شیخ بهایی و و علمای دیگردر این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : در راس این مهندسان جبل عامل شیخ بهایی و علمای دیگر که در دوره صفویه به ایران سفر کردند هستند.
 اسماعیلی گفت: در اهمیت شهر اصفهان همین بس که بیش از 24 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است و به شهر شهیدان معروف شده است.
در این نشست مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: ارتباط کشور جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر لبنان ارتباط ویژه دینی است و به‌دنبال این ارتباط با کمال افتخار کانون با جمعیت کشافه المهدی(عج) ارتباط خوب و موثری را برقرار کرده است.
محمود مروج اظهار داشت: جمعیت کشافه المهدی(عج) یکی از شاخه‌های اثر گذار و مهم پیشاهنگی لبنان است که بیش از 80 هزار نفر عضو دارد.
وی ابراز داشت: موسسه‌های پیشاهنگی زیادی در کشور لبنان وجود دارد ولی جمعیت کشافه المهدی(عج) مهم‌ترین و بزرگترین کشافه و وابسته به شیعیان و حزب‌الله لبنان است.
مروج با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای کانون پرورش فکری و کشافه المهدی(عج) اشاره کرد و گفت: درست است که در لبنان و حوزه مقاومت برادران ما در شرایط بسیار سخت مقاومت و دفاع هستند ولی کار بسیار سخت، تربیت آینده سازان ایران و لبنان است.
وی از مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) خواست که به ایران بیایند و دوستان خود را نیز برای دیدن از کشور جمهوری اسلامی ایران دعوت کنید که کشور دوست خود را ببینند و به زیارت حضرت رضا(علیه السلام)  مشرف شوند.
مروج در پایان اظهار داشت: کانون پرورش فکری افتخارش این است که میزبان شما و خادم زائران حضرت رضا(علیه السلام) در کشور ایران باشیم.
اولین گروه از مربیان جمعیت کشافه المهدی(عج) 9 الی 16 اردیبهشت در کشور ایران حضور دارند.
در همین حال پیش از این، مربیان موسسه کشافه المهدی بعد از بازدید از شهر تهران به قم آمدند .
 این مربیان پس از زیارت جمکران و زیارت حرم کریمه اهل بیت (علیه السلام) منزل امام خمینی (ره) را از نزدیک بازدید کردند.
پس از بازدید از منزل امام خمینی (ره)، جامعه الزهرا مکان دیگری بود که 35 مربی موسسه کشافه المهدی(عج) از آن بازدید کردند.
این مربیان در یک روز اقامت خود در تهران نیز، از جماران، برج میلاد و کاخ نیاوران نیز دیدن کردند.
مربیان لبنانی اکنون در مشهد حضور دارند تا  ضمن زیارت از حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) و بازدید از موزه‌ی حرم مطهر از مراکز فرهنگی هنری کانون در شهر مشهد بازدید کنند.
مربیان موسسه کشافه المهدی(عج) لبنان 16 اردیبهشت ، روز آخر اردوی خود در ایران اسلامی، ضمن زیارت مجدد و وداع با امام هشتم شیعیان با بدرقه مسوولان و اعضای کانون در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به کشور خود باز خواهند گشت.
بر اساس این گزارش اردوی دوم نیز  از روز دو شنبه 16 اردیبهشت به میزبانی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود و در کودکان و نوجوانان لبنانی با اقامت دو روزه در مشهد در برنامه‌های متنوعی که برای آنان که تدارک دیده شده است شرکت می کنند.
   آخرین اردوی کانون برای اعضا و مربیان از موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) (پیشاهنگی) به میزبانی استان خراسان رضوی در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.