کد خبر: 218078
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
آغاز دومین اردوی مربیان موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان در مشهد

دومین اردوی جمعیت کشافه‌المهدی(عج) با ورود 35 مربی کودک و نوجوان لبنانی به شهر مقدس مشهد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شانزدهم اردیبهشت1392  گروهی متشکل از 35 نفر از مربیان موسسه کشافه‌المهدی(عج) جهت آشنایی با پیشرفت‌های همه جانبه کشور جمهوری اسلامی ایران وارد مشهد مقدس شدند.
محمود مروج مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون به همراه گروهی از کارکنان کانون از میهمانان موسسه کشافه‌المهدی(عج) با اهدای گل و خوش‌آمدگویی استقبال کردند.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها در این زمینه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور ترویج و تعمیق برنامه‌های تخصصی خود در کشورهای مختلف جهان به ویژه لبنان در بخش‌های تولیدی، فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.
وی افزود: طبق تفاهم‌نامه دو جانبه کانون با موسسه کشافه‌المهدی(عج) تعامل خوبی به صورت دو طرفه به منظور اشاعه فرهنگ انقلابی و دینی انجام می‌گیرد.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها هدف از برگزاری این اردو را بالا بردن روحیه معنوی مربیان پیشاهنگ لبنان در بازدید از زیارتگاه‌های مقدس علی‌ابن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) نام برد و افزود: آشنایی با تاریخ و تمدن کشور ایران و بازدید از اماکن تاریخی از دیگر رویکردها در این اردو به شمار می‌رود.
مروج خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان پیشاهنگی لبنان بسیار علاقه‌مند به آشنایی با پیشرفت‌های صنعتی اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور جمهوری اسلامی ایران هستند که در این سفر سعی شده است تا مربیان آنان در حد امکان از مکان‌های مختلف بازدید کنند.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها  ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سازمانی که در زمینه‌ی کشف استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و با استفاده از هنر به عنوان یک واسطه تربیتی، سعی در ترویج و تعمیق این فعالیت‌ها به کشورهای دیگر دارد در این زمینه کشور لبنان و موسسه کشافه‌المهدی(عج) علاقمندی فراوانی به اسفاده از این تجربه‌ها نشان می‌دهند.
وی گفت: مسوولان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) تاحدودی با فعالیت‌های کانون آشنا هستند و کانون نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و نمایش عروسکی در انتقال اهداف سازمانی خود برای تعمیق این فعالیت‌ها تلاش می‌کند.
مروج بیان کرد: اعضای جمعیت کشافه‌المهدی(عج)، انقلاب کشور ایران را به عنوان الگوی خود در زمینه پیشرفت‌های مختلف قرار داده واز این دست‌آورد بزرگ انقلابی بسیار ابراز خوشحالی می‌کنند.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها در ادامه این نکته را هم یادآور شد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط با جمعیت کشافه‌المهدی(عج) از دست‌آوردهای آنان در مسایل دینی، تولید کتاب و برنامه‌ریزی‌های هدف‌گذاری شده آنان بهره‌برداری می‌کند.
وی در پایان گفت: اشتراک‌های فرهنگی دینی بین کشور ایران و لبنان بسیار می‌تواند در تربیت فرزندان آینده جهان اسلام تاثیرگذار باشد چرا که ارتباط دو طرفه باعث تعامل و رویکردهای مثبتی در امر تعلیم و تربیت اسلامی خواهد شد.
در اولین روز این سفر، مربیان موسسه کشافه‌المهدی(عج) با شوق غیرقابل توصیف به زیارت حرم امام رضا(ع) شتافتند.
گفتنی است دومین گروه مربیان موسسه کشافه‌المهدی(عج) از تاریخ  16 تا 23 اردیبهشت بعد از مشهد مقدس به شهرهای اصفهان، قم و تهران سفر خواهند کرد.