تاکید مسوولان ارشد حزب‌الله بر گسترش همکاری‌های‌ فرهنگی با کانون

مسوولان ارشد حزب‌الله لبنان در دیدارهای جداگانه‌ای با مدیرعامل و هیات اعزامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی تاکید و برای توسعه‌ی فعالیت‌های کانون در این کشور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدهاشم صفی‌الدین رییس اجرایی و شیخ علی ضاهر مسوول تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی حزب‌الله بلند پایه‌ترین مقام‌های جنبش مقاومت اسلامی لبنان بودند که در این دیدارها از همکاری‌های مشترک کانون در ایران و موسسه‌ کشافه‌المهدی استقبال کردند.
گشایش یک کتاب‌خانه سیار در نبطیه با همکاری کانون از جمله برنامه‌های اولین سفر خارجی سید صادق رضایی پس از انتصاب به سمت مدیرعاملی کانون از 3 سال گذشته بود.
همکاری‌های کانون و موسسه کشافه‌المهدی افزون بر دو سال پیش با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان دو طرف آغاز شد که راه‌اندازی مراکز ثابت و سیار و برگزاری اردوهایی در دو کشور و انتشار کتاب و محصولات فرهنگی از دست‌آوردهای این همکاری‌هاست.
مسوولان ارشد حزب‌الله در این میان بر اهمیت توجه به کودکان و گسترش این همکاری‌ها تاکید دارند به نحوی که سید هاشم صفی الدینرییس شورای اجرایی حزب‌الله به مدیرعامل کانون گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با شما برای ما بسیار با اهمیت است و نقاط مشترک زیادی بین ما وجود دارد تجربیات شما بسیار بیشتر، کشور شما بزرگ‌تر و مجرب‌تر است و امیدواریم این مساعدت‌ها و همکاری‌ها در قالب تفاهم‌نامه ادامه پیدا کند.
سید صادق رضایی مدیرعامل وعلی گنج کریمی معاون تولید کانون به همراه ناصر ضرابی مشاور مدیر عامل و دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی کانون روز جمعه 13 اردیبهشت وارد لبنان شدند و مورد استقبال مسوولان ارشد موسسه کشافه المهدی (عج) و جمعی از کودکان و نوجوانان ایرانی قرار گرفتند.
کشافه‌المهدی وابسته به حزب‌الله لبنان از بزرگ‌ترین موسسه‌های پیشاهنگی لبنان است که افزون بر 75 هزار کودک ونوجوان را تحت پوشش قرار داده است.
حضور بر مزار شهدای گرانقدر حزب‌الله به‌ویژه عماد مغنیه و هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل فعلی حزب‌الله و ادای احترام و اهدای گل و خواندن فاتحه بخش دیگری از این سفر بود.
توسعه انیمیشن توصیه رییس شورای اجرایی حزب‌الله
سیدهاشم صفی‌الدین رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در دیدار با مدیرعامل کانون گفت که دشمنان اسلام در ابتدای پیروزی انقلاب با جنگ و... خواستند جلوی نشر و صدور انقلاب را بگیرند اما به خواست خدا نه تنها هدف‌شان محقق نشد بلکه جمهوری اسلامی در این زمینه موفق شد و مقام معظم رهبری هم اغلب از آن با عنوان تحقق وعده‌های الهی یاد می‌کنند، درباره‌ی حزب الله هم برخی به ایجاد مقاومت و وجود حزب‌الله شک داشتند در حالی که در تمام دنیا منشا آن را سخنان امام ره می‌دانند ما از مرحله شک عبور کردیم و به پیروزی رسیدیم اکنون هم به مرحله اقتدار در میدان جنگ، سیاست و فرهنگ رسیدیم و اعتقاد داریم به‌ویژه بعد از جنگ ٣٣ روزه هیج قدرتی توان از بین بردن حزب الله را ندارد.
 وی ادامه داد: بعد از این اقتدار به فکر ادامه این تفکر و دیدگاه هستیم برای ادامه حیات تفکر امام و رهبری، باید به نوجوانان بپردازیم اکنون دیگر نگران حفظ ظاهری حزب الله نیستیم بلکه در فکر ادامه نشر تفکر و راه حزب‌الله هستیم.
رییس شورای اجرایی حزب‌الله با تاکید بر اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان یادآور شد که اگر نسل کودک و نوجوان به رشد لازم دست پیدا نکند خطراتی برای اسلام به‌وجود خواهد آمد ما باید تفکر ولایت، جهاد و شهادت را به نحوی برای نسل جدید مطرح کنیم که اگر نسل ما هم کنار برود نسل جدید این تفکر را ادامه دهد به همین دلیل پرداختن به این نسل برای ما مهم‌ترین واجبات است که حیات تفکر حزب‌الهی را تضمین می‌کند.
وی در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های کانون و موسه کشافه و انتقال تجربیات آن به لبنان شد و خاطر نشان کرد: ما به نابودی دشمن و پیروزی حزب الله در منطقه مطمئن هستیم ولی از شما ایرانیان، صبر را آموخته‌ایم و به آن نیاز داریم تا پیروزی را شاهد باشیم.
صفی‌الدین در پایان توصیه کرد که همکاری با کانون در حوزه‌ی انیمیشن و آموزش آن به مربیان و هنرمندان لبنانیگسترش یابد.
مدیرعامل کانون نیز در این دیدار به اهمیتی که مقام معظم رهبری برای فعالیت‌ها و تولیدات کانون قایل هستند اشاره کرد و گفت: کانون در تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی خود دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را لحاظ می‌کند و ایشان خواننده کتاب و رمان‌ها هستند و اشراف کامل و دقیقی نسبت به کانون و محصولات آن دارند موضوعی که در دیدار اخیر مسوولان کانون با ایشان مشهود بود.
 سید صادق رضایی محور اصلی فعالیت‌های کانون را کشف و پرورش استعدادهای کودکان با تکیه بر فطرت پاک و الهی آن‌ها دانست و تاکید کرد با همین محور، همکاری‌های ما با موسسه کشافه‌المهدی شکل گرفت و اکنون تجربیات ما به‌صورت بومی‌شده در لبنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: هم اکنون آثار کانون در غرب هم علی‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلاتی که برای‌مان پیش می‌آورند مورد اقبال است چون رمان، شعر و سایر تولیدات ما در مسیر رودخانه‌ی خلقت و مطابق با فطرت کودکان است ادبیات و رمانی که به تعبیر مقام معظم رهبری می‌تواند تاثیرگذار و ماندنی باشد.
رضایی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به زمان پایان تفاهم‌نامه فعلی تاکید کرد که با بررسی نقاط ضعف و قوت، همکاری‌های کانون و موسسه کشافه المهدی ادامه خواهد یافت.
کلنگ زنی و آغاز پروژه ساخت یک مرکز ثابت در بیروت از موضوع‌های مورد بحث در این دیدار بود.
آمادگی حزب‌الله برای راه‌اندازی یک شعبه از کانون در لبنان
رییس جمعیت لبنانی هنر (رسالات) در جریان دیدار با سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون از آمادگی حزب‌الله لبنان برای راه‌اندازی یک شعبه از کانون در این کشور خبر داد و گفت: همیشه آرزو داشته‌ام که یک نمایندگی کانون در لبنان دایر شود.
شیخ‌علی ضاهررییس جمعیتی است که در واقع مسوولیت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی حزب‌الله را بر عهده دارد.
وی به مدیرعامل کانون گفت: ما و همکاران‌مان پیشرفت و کیفیت تولیدات کانون در رقابت با سایر کشورها شگفت زده هستیم من از از بیست سال پیش با فعالیت‌های شما آشنا شدم و از همکاری‌های کانون با موسسه کشافه باخبرم و خیلی خوشحال هستیم در عین حال از این همکاری‌ها حمایت می‌کنیم و آمادگی داریم مکانی را تا استقرار دایمی نمایندگی و ایجاد ساختمان جدید در اختیار شما قرار دهیم و کانون مساعدت‌های لازم را برای تجهیز و راهنمایی و آموزش در این زمینه انجام دهد.
شیخ علی ضاهر همچنین برای همکاری با کانون به عنوان یک سازمان معتبر، قابل اعتماد و اتکا و مایه افتخار - در تمامی نقاط لبنان که در حال حاضر جمعیت رسالات در آن فعالیت می‌کند - اعلام آمادگی کرد.
در ابتدای این دیدار شیخ نزیه فیاض مدیر موسسه کشافه‌المهدی نیز به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های مشترک موسسه‌ی تحت مدیریت خود با کانون همچنین معرفی جمعیت رسالات وابسته به حزب الله پرداخت.
در ادامه محمد کوثرانی مدیر تولید جمعیت رسالات نیز به میهمانان ایرانی گفت: ما درباره‌ی کانون مطالعات زیادی انجام دادیم مخاطبان ما در این‌جا با کانون کمی متفاوت اند و ما قبل از انجام هر کار بزرگی به صورت مشترک نیازمند کسب تجربه و آزمودن آن فعالیت هستیم.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون هم در این دیدار با تاکید بر این‌که مبنای کار اسلام فرهنگی ‌است  به طرح این نکته پرداخت که اساس کار حزب‌الله باید فرهنگی باشد  چرا که  اسلام ما اسلام فرهنگی است و حضرت امام هم به پشتوانه فرهنگِ اسلام، انقلاب را به پیروزی رساندند رهبر معظم انقلاب هم به عنوان رهبری که درهمه حوزه‌های هنر صاحب نظر و دیدگاه هستند در عین حال فرمودند کلامی که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست.
وی  با اشاره به این‌که حزب‌الله مقاومت نظامی را از سر اضطرار و از آن رو انتخاب کرد که با حمله‌های پی در پی دشمن روبرو می‌شد، تصریح کرد که مقاومت، با قالب هنر ماندنی خواهد شد وغرب باید از طریق زبان هنر با جهان اسلام آشنا شود در این بین بهترین امکان برای تحقق این ایده کودکان و نوجوانان هستند.
مدیرعامل کانون با قدردانی از موسسه کشافه و شیخ نزیه فیاض برای فراهم کردن شرایط آغاز همکاری اضافه کرد: فعالیت‌های مشترک ما در واقع شروع خوبی برای حضور کانون در لبنان بود ولی نیازمند ادامه و افزایش این ظرفیت در آینده هستیم و در این مسیر از سختی‌ها و ملامت‌ها نمی‌ترسیم و عقب نشینی نمی‌کنیم .
محصولات کانون در لبنان و منطقه تاثیرگذار است
دیدار بعدی هیات اعزامی کانون با حاج سلطان معاون رییس اجرایی حزب‌الله لبنان بود که وی نیز به تجدید خاطرات خود از سفر به ایران در حدود 24 سال پیش و قدم‌زدن‌هایش در اطراف دانشگاه تهران و خرید از فروشگاه سابق محصولات کانون در خیابان انقلاب پرداخت.
وی در این زمینه گفت: هروقت به خیابان دانشگاه [16 آذر] می‌رفتم به کتاب فروشی کانون سر می‌زدم و با این‌که به زبان شما تسلط نداشتم کتاب‌های فارسی می ‌خریدم و به بچه‌هایم همیشه می‌گفتم کاش چنین گنج‌هایی را بتوانیم به کشورمان ببریم و خدا را شکر زنده ماندم و این اتفاق افتاد.
حاج سلطان ادامه داد: وقتی موسسه کشافه در لبنان فعالیت خود را آغاز کرد بیشتر افراد آن را  یک بازی و سرگرمی می‌دانستند ولی بعدها مسوولان ارشد حزب‌الله به اهمیت این موسسه بیش از پیش پی بردند و متوجه شدند که این در واقع می‌تواند کارخانه‌ی آدم سازی حزب الله باشد. دیدگاه‌های حزب‌الله از زبان سید حسن نصرالله و از طریق موسسه کشافه برای کودکان و نوجوانان ما تبیین می‌شود.
معاون رییس اجرایی حزب‌الله لبنان همکاری‌های این موسسه با کانون را با ارزش توصیف کرد و افزود در صدر همه این خدمات افتتاح واحد سیار روستایی قرار گرفته است که با حضور مسوولان کانون شاهد گشایش آن بودیم و محصولات کانون نیز نه تنها بر کشافه و حزب‌الله بلکه در تمام کشور و منطقه تاثیر خواهد گذاشت.
وی جمهوری اسلامی ایران را به مثابه آزمایشگاهی برای شیعیان جهان دانست که تمامی نظریه‌های اقتصادی، اجتماعی از طریق آن ارایه می‌شود در زمینه فرهنگ نیز حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند که فرهنگ صحیح، ملت‌ها را می‌سازد به اعتقاد ما لبنان یک مسیر و سکوی مناسب برای انتقال این فرهنگ صحیح به شمار می‌رود.
مدیرعامل کانون در این دیدار نیز از ظرفیت‌های گسترش همکاری‌ها سخن گفت و تاکید کرد که هنوز ظرفیت بیشتری برای استفاده از توانمندی مجموعه‌های کانون و کشافه وجود دارد، شدت ایمان و اعتقاد دوستان لبنانی باعث شده است تا این همکاری‌ها از سطح تفاهم نامه هم فراتر برود.
 ادای احترام به شهید شیخ راغب حرب
هیئت اعزامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به منظور افتتاح واحد سیار روستایی به شهر نبطیه رفته بودند در مسیر این شهر در جبشیت توقف و با اهدای تاج گل و خواندن فاتحه به مقام والای شهید شیخ راغب حرب از اولین رهبران حزب‌الله ادای احترام کردند.
 محمد فحص شهردار جبشیت در باره آن شهید گفت وی از همان ابتدا ولایت مداری خود را نسبت به امام خمینی(ره) اعلام و نگاه و راهبردهای امام راحل را در مواجهه با اسرائیل دنبال می‌کرد او به خاطر موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌هایش - که هر شری را در به رژیم صهیونیستی نسب می‌داد - بارها به زندان افتاد و در ١٩٨٤میلادی وی را به شهادت رساندند دستگیری و شهادت ایشان باعث آغاز انتفاضه‌های مردمی و تظاهرات و مقابله جدی‌تر با دشمن و تثبیت مقاومت شد.
بر اساس این گزارش گروه اعزامی کانون همچنین در جوار مزار شیخ راغب حرب به مقام شهید محمد حسن هاشم از شهدای حزب الله - که در دوران دفاع مقدس ایران در فاو به شهادت رسیده بود - نیز ادای احترام کردند.
مدیرعامل کانون پس از سخنان شهردار جبشیت اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در دنیا دنباله رو راه این شهدا باشیم و در آخرت به آن‌ها بپیوندیم.
مسوول شعبه حزب‌الله در منطقه جبشیت نیز تصویری از شهید شیخ راغب حرب به مدیرعامل کانون هدیه کرد.
در بعلبک لبنان هم گروه اعزامی کانون بر مزار دبیرکل سابق حزب الله سید عباس موسوی حاضر شدند و ضمن ادای احترام به آن شهید با فرزند وی گفت‌وگو کردند.
پیام پدر شهید لبنانی به مقام معظم رهبری: تنهایتان نمی‌گذاریم
پدر یکی از شهدای جدید حزب‌الله لبنان در پیامی به مقام معظم رهبری گفت که مبارزان لبنانی هرگز رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.
 پدر شهید حسن محمود نصرالدین (امجد) از شهدای جدید مقاومت اسلامی لبنان در جریان حضور سید صادق رضایی مدیرعامل و چند تن از مسوولان کانون در مراسم یادبود دو شهید مقاومت، عنوان کرد که پیامی برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری دارد و آن گاه گفت: «به ایشان بگویید اگر یک اشاره چشم به ما داشته باشند ما آماده‌ایم از جان و مال و خانواده و همه داشته‌هایمان بگذریم، از دریاها عبور کنیم و برای نجات اسلام به ایشان کمک کنیم و در این راه اهل کوفه نیستیم که تنهای‌شان بگذاریم
در ادامه پس از صحبت‌های این پدر شهید - که با تایید جمعی از حاضران و نزدیکان شهید همراه شد - مدیرعامل کانون با تاکید بر این‌که شهدا ذخائر عالم بقا هستند عالمی که جاوید و ابدی‌است، خاطر نشان کرد: ما خداوند را به خاطر میزان ایمان و تقوای شما شاکریم و بی‌تردید نگاه و پیام شما را به دفتر مقام معظم رهبری منتقل خواهیم کرد.
سید صادق رضایی در ادامه با عرض تسلیت به مادر، خواهر و همسر شهید، سخنانی در مقام شهید و لیاقت خانواده شهدا بیان کرد و بخش‌هایی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) را برای این خانواده شهید لبنانی بازگو کرد.
هیات ایرانی کانون به همراه جمعی از مسوولان موسسه کشافه‌المهدی (عج) لبنان برای قرائت فاتحه و ابراز همدردی در مراسم دو تن از شهیدان مقاومت اسلامی لبنان شرکت کردند.
در همین حال این گروه با حاج عمار مسوول منطقه ٢ جنوب لبنان نیز به گفت‌وگو پرداختند.
این مسوول منطقه‌ای حزب‌الله با بیان این‌کهتمامی دست‌آوردها و پیروزی‌های‌مان را به برکت ولایت فقیهمدیون ایرانیم و رمز  پیروزی ما نیز تمسک به ولایت فقیه استخاطر نشان کرد: برای خانواده‌های شهدای ما باعث افتخار است که فرزندان‌شان در راه دفاع از اسلام و ولایت فقیه که همان راه ائمه اطهار است شهید شده‌اند و ما پیمان می‌بندیم که هرچه داریم در این راه صرف کنیم و تا ظهور امام زمان خواهیم ایستاد.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در این زمینه گفت که منظور امام از صدور انقلاب جنگ نبود اما دشمنان آن را به ما تحمیل کردند امام در آن مقطع فرمود بکشید ما را مردم بیدارتر خواهند شد به همین دلیل هیچگاه با داشتن ولایت فقیه به بن بست نخواهیم رسید.
حضور در جنوب لبنان و در مارون‌الراس و دیدار با مسوول منطقه (یکی از رزمندگان حزب‌الله)، بازدید از مرز مشترک لبنان و فلسطین اشغالی، بازدید از بازداشت‌گاه خیام و شنیدن خاطرات برخی از زندانیان آن، بازدید از آثار تاریخی بعلبک، زیارت قبر خویله دختر حضرت امام حسین(علیه‌السلام)، بازدید چند ساعته از اردوگاه حضرت امام خمینی در جنوب لبنان و ارایه پیشنهاد راه‌اندازی یک رصدخانه، برگزاری جلسه تبادل نظر در محل موسسه کشافه‌المهدی کشافه، دیدار با غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان، حضور در موسسه امام موسی صدر و گفت‌وگو با رباب صدر خواهر وی، حضور در مراسم ختم شهید نصرالدین (امجد) و شهید عبدالمنعم جرادی از شهدای اخیر لبنان، حضور در مراسم افتتاح واحد سیار شهر نبطیه در محوطه معروف به فخرالدین و شرکت در ضیافت شام شهردار نبطیه، بازدید از بوستان حضرت معصومه(سلام الله علیها)، بازدید و آشنایی با ملیتا باغ موزه مقاومت و دیدار با ابواسماعیل شمص رییس بسیج مردمی حزب‌الله لبنان از دیگر برنامه‌های سفر یک هفته‌ای مدیرعامل و مسوولان ارشد کانون به کشور لبنان بود.
علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون نیز در جلسه‌ی نقد و بررسی آثار تولید کانون در محل دفتر مجله‌المهدی شرکت کرد.
اهدای بالاترین نشان موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان به مدیرعامل کانون
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بالاترین نشان قدردانی موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان را دریافت کرد.
بالاترین و بهترین نشان قدردانی موسسه کشافه‌المهدی(عج)با عنوان "شرف" توسط شیخ نزیه فیاض مدیرعامل این موسسه به مدیرعامل کانون اهدا شد.
مدیرکل جمعیت الکشافه کشور لبنان در مراسم اهدای این نشان، یادآور شد مدیرعامل کانون دومین فردی است که تاکنون بالاترین نشان قدردانی این موسسه را کسب کرده است.
شیخ نزیه فیاض با بیان این‌که مدیرعامل کانون همواره افق‌های تازه و روشنی را برای ما ترسیم می‌کنند، افزود: نوع همکاری و توجه‌ای که کانون و به ویژه آقای رضایی به فعالیت‌های موسسه الکشافه داشته‌اند در خور توجه بوده و توانایی‌ ما برای پاسخ به این محبت‌ها محدود است.
رضایی ضمن تشکر از مدیرعامل این موسسه اظهار کرد: با افتخار از طرف همه ایرانیان و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، این نشان را می‌پذیرد.
در ابتدای این مراسم رضایی و شیخ نزیه فیاض در خصوص اشتراک‌های فرهنگی و روش‌های تربیتی تبادل نظر کردند و طرفین بر گسترش تعامل و همکاری‌ با اجرای تفاهم‌نامه و گسترش آن به لحاظ حضور بیشتر مربیان، کارشناس‌های کانون و مهندسان عمرانی برای زمینه‌سازی و آغاز به کار مرکز ثابت کانون در بیروت تاکید ورزیدند.
دیدار مدیرعامل کانون با مسوولان شهرداری غبیری بیروت
در این سفر مدیرعامل و مسوولان کانون با حاج‌محمد سعیدخنسا شهردار، سرهنگ عبدالسلام خلیف نایب رییس شهرداری و استاد یوسف خلیل عضو شورای مجلس شهرداری غبیری بیروت دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار سعید خنسا با برشمردن فواید فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یادآور شد جوهره هر کاری از قاعده و قوای فکری سرچشمه می‌گیرد و جنبش‌هایی که پایه فکری نداشته باشد متلاشی می‌شود.
وی ضمن یادآوری خاطره‌هایی از فرمایش‌ها و پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی(ره) به وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد راه ما از همان ابتدا با تایید و هدایت امام خمینی(ره) شروع و با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ادامه‌ یافت.
شهردار بخش غبیری بیروت در ادامه توضیح داد شاید از نظر جغرافیایی با ایران فرق داشته باشیم ولی از حیث فرهنگی با هم اشتراک‌های زیادی داریم و اظهار امیدواری کرد در زمینه کشف استعدادها و نحوه پرورش کودکان و نوجوانان از تجربه‌های گرانقدر کانون بهره ببریم.
وی در پایان قول مساعد راه‌اندازی مرکز ثابت و رفع موانع ساخت و ساز آن را به مدیرعامل کانون داد.  
در این دیدار رضایی ضمن تشکر از حاج محمدسعیدخنسا با توضیح مبانی نظری و روش‌های تربیتی در کانون در پاسخ به دعوت شهرداری، قول ساخت بزرگ‌ترین فروشگاه و نمایشگاه کانون را در بیروت داد.
بر همین اساس در آخرین روز این سفر، مدیرعامل با شخصیت‌های مختلف فرهنگی و علمی دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت و در فواصل برنامه‌ها در منزل و مراسم تعزیت چندین خانواده شهید حزب‌الله حضور و ادای احترام شد.
گفتنی است مدیرعامل، معاون تولید و چند تن از مسوولان کانون در طول 7 روز از موسسه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و سایر ظرفیت‌هایی که در کشور لبنان در زمینه همکاری‌های فرهنگی و هنری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد، بازدید کردند و روز جمعه 20 اردیبهشت به ایران بازگشتند.