کد خبر: 218236
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
مربیان مؤسسه کشافه‌المهدی(عج) میهمان شهر مقدس قم شدند

35 مربی مؤسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان در پنجمین روز از سفر خود به ایران، وارد شهر مقدس قم شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) در پنجمین روز حضور در ایران وارد شهر مقدس قم شدند و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفتند و ساعاتی معنوی را با خواندن زیارت‌نامه و آیاتی از قرآن کریم گذراندند.
بر اساس این گزارش، گروه پیشاهنگی جمعیت کشافه‌‌المهدی(عج) پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مسجد جمکران و بیت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران در استان قم رفتند.
مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ایران سفر کرده‌اند و پس از حضور در استان قم و زیارت حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و بازدید از منزل مسکونی قدیم امام خمینی(ره) در قم به تهران رفتند.
گفتنی است دومین گروه از مربیان این موسسه تا بیست و سوم اردیبهشت سال جاری در ایران حضور دارند.

آشنایی مربیان لبنانی‌ با نرم‌افزارهای فعالیت اسلامی در قم
مربیان موسسه کشافه المهدی(عج) در دومین روز حضور خود در شهر مقدس قم از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلامرضا رحمانی مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی شهر قم ضمن خوش‌آمدگویی به مربیان جمعیت کشافه‌المهدی(عج) خاطرنشان کرد مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شده و دارای سابقه فعالیتی 24 ساله است.
رحمانی گفت: در این مرکز از ابزارهای رایانه برای تولید نرم‌افزارهای اسلامی در زمینه‌های قرآنی، حدیث، عرفان، کلام و علوم انسانی با بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری‌های روز دنیا که به صورت بومی توسط متخصصان ایرانی تولید شده است، استفاده می‌شود.
مدیر بخش ارتباطات مرکز در ادامه یادآور شد که محققان و پژوهش‌گران اسلامی به راحتی می‌توانند به این نرم‌افزارها دسترسی داشته باشند.
در همین حال، حجت‌السلام حسین جوان‌آراسته از اساتید دانشگاهی این مرکز در خصوص نحوه خدمات‌رسانی نرم‌افزار به کاربران در زمینه‌ کتاب‌های تولید شده، مطالعه در سایت، دانش‌نامه‌های قرآن کریم، سرگرمی و فیلم، نمایش آیات قرآنی و قرائت نمایشی این آیات توضیح‌هایی به صورت کارگاهی ارایه دادند.
گفتنی است کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها با انتخاب سوره مورد نظر خود به متن، ترجمه به زبان‌های مختلف، تفسیر و احادیث مرتبط با آیه، تجزیه و ترکیب آیات قرآنی دسترسی داشته باشند.
در ضمن تمامی این نرم‌افزارها به صورت اینترنتی در فروشگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی در شهر قم قابل خریداری است.
آخرین برنامه گروه لبنانی بازدید از قسمت‌های مختلف شبکه هدهد بود که این شبکه مذهبی کودکانه سعی دارد با تکیه بر تعالیم اهل بیت(ع) و قرآن، تمام مناسبت‌های دینی را به صورت قابل فهم به دور از پخش موسیقی برای کودکان به نمایش درآورد تا بدین صورت کودک مسلمان را با اصول و فروع دین مبین اسلام به طور کامل آشنا سازد.
دومین اردوی مربیان مؤسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان روز 23 اردیبهشت به پایان می‌رسد.