کد خبر: 218251
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
پایان دومین اردوی مربیان لبنانی در ایران

دومین گروه از مربیان لبنانی در آخرین مرحله از سفر خود به ایران از جماران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این بازدید شیخ محمد سعد معاون جمعیت کشافه المهدی(عج) تاثیرات فکری و عملی امام خمینی (ره) را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.
وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) از یک قدرت الهی برخوردار بود از بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شخصیت محبوب نام برد و گفت: امام خمینی (ره) در بین مردم ایران و جهان اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی کانون نیز ضمن خوش‌آمدگویی اظهار امیدواری کرد که با تعامل خوب بین مربیان کانون پرورش فکری و مربیان جمعیت کشافه المهدی(عج) شاهد ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جهان به ویژه برای کودکان و نوجوانان باشیم.
وی در مراسم اختتامیه با ابراز خرسندی ازحضور میهمانان عنوان کرد: فرصت بسیار مغتنم و عزیزی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش آمد تا یک هفته در خدمت میهمانان خود از کشور لبنان باشیم .
ودود علیش‌پور مسوول این اردو نیز اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با همکاری جمعیت کشافه‌المهدی لبنان تعامل فرهنگی سازنده‌ای را شروع کرده که این جریان و حرکت هنوز مانند یک نهال کوچک می‌ماند.
وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد به بار نشستن این درخت فرهنگی و ثمره‌های معنوی و مادی آن باشیم.
زیارت مرقد امام خمینی(ره) و حضرت عبدالعظیم حسنی و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس تهران و کاخ نیاوران از برنامه‌های دیگر این گروه اعزامی لبنانی در تهران بود.  
گفتنی است دومین گروه مربیان موسسه کشافه‌المهدی(عج) که 35 نفر بودند به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تاریخ 16 اردیبهشت به ایران سفر کردند و پس از حضور در شهرهای مشهد، اصفهان، قم و تهران روز بیست و سوم اردیبهشت ماه تهران را به مقصد بیروت ترک کردند.