انتشار ویژه‌نامه‌ی همکاری‌های کانون و موسسه‌‌ی کشافه‌المهدی(عج)

همکاری‌های کانون پرورش فکری و موسسه‌‌ی پیشاهنگی کشافه‌المهدی (عج) لبنان موضوع ویژه‌نامه‌ی «خبرنامه‌ی کانون» است که به تازگی از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون تهیه و منتشر شده است.

این ویژه‌نامه در 128 صفحه و به‌صورت دوزبانه (فارسی و عربی) سه‌سال همکاری مشترک این دو موسسه را در قالب گزارش‌ها، گفت‌وگوها و چندین سفرنامه بررسی کرده است.
موسسه‌ی لبنانی کشافه‌المهدی (عج) لبنان که فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای نوجوانان دختر و پسر این کشور برگزار می‌کند، از سه‌سال قبل با امضای تفاهم‌نامه‌ای با کانون، اعضای خود را در چندین دوره در قالب اردوهای زیارتی و ایران‌گردی به کشورمان می‌فرستد تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم ایران، از آموزش‌های هنری و فرهنگی مربیان کانون نیز بهره‌مند شوند.
هم‌چنین در ابتدای سال جاری نیز این موسسه با کمک کانون، اولین کتاب‌خانه‌ی سیار خود را در لبنان راه‌اندازی کرد. تولید کتاب و برگزاری اردوهای متقابل در لبنان از دیگر فعالیت‌های مشترک این دو موسسه است.
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در مقاله‌ای در این ویژه‌نامه از لزوم معرفی رشادت‌ها و فرهنگ مقاومت شیعیان لبنان برای بچه‌ها در قالب‌های هنری سخن گفته و بر لزوم گسترش همکاری‌های فی‌مافین تاکید کرده است.
محسن حموله، سردبیر خبرنامه و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در یادداشت خود گسترش دوستی میان مردم دو کشور و آشنایی با فرهنگ و هنر مردمان این دو سرزمین را از الویت‌های اطلاع‌رسانی در این زمینه دانسته است.
گفت‌وگو با ناصر ضرابی مشاور مدیر عامل دبیر مجمع فرهنگی و هنری کانون،همکاری‌های فرهنگی‌ کانون درباره‌ی پیشینه و اهداف این همکاری و گفت‌وگو با مرتضی حیدری مشاور مدیرعامل درباره‌ی برپیایی اردوهای نوجوانان لبنانی در ایران، از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه است.
شیخ نزیه فیاض، مدیر موسسه‌ی کشافه‌المهدی لبنان نیز در این ویژه‌نامه در گفت‌وگویی، نظرات خود را نسبت به فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک با کانون را عنوان کرده و این همکاری را رضایت‌بخش دانسته است.
مجتبی رحماندوست، نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی نیز که در سال‌های اخیر در زمینه‌ی فرهنگ مقاومت و طرح موضوع فلسطین و لبنان در ایران فعالیت‌های گسترده‌ای داشته، در یک گفت‌وگو، از حرکت کانون تقدیر و آن را باارزش ذکر کرده است.
محمود مروج، مدیر امور هماهنگی استان‌های کانون در سفرنامه‌ای تحلیلی، گزارش سفر هیئت ایرانی به لبنان و بازدید از فعالیت‌های کشافه‌المهدی را روایت کرده است.
گفت‌وگو با مدیر کانون استان تهران، گزارش‌های دو تن از هکاران روابط عمومی‌های کانون از سفر به لبنان و گزارش سفر مدیران کل استان قزوین و کرمان و حضور در سوگواره‌های عاشورایی این موسسه در لبنان، از مطالب دیگر این ویژه‌نامه است.
بخش دوم این ویژه‌نامه نیز ترجمه‌ی عربی مطالب نشریه است که از سوی گروه مترجمان تهیه شده است.
گزارش‌های تصویری در قالب مجموعه‌های عکس، از ویژگی‌های مهم این شماره از خبرنامه‌‌ی کانون پرورش فکری است که با همکاری مجمع همکاری‌های فرهنگی تهیه و منتشر شده است.