اهدای بالاترین نشان موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان به مدیرعامل کانون

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بالاترین نشان قدردانی موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بالاترین و بهترین نشان قدردانی موسسه کشافه‌المهدی(عج)با عنوان "شرف" توسط شیخ نزیه فیاض مدیرعامل این موسسه به مدیرعامل کانون اهدا شد.
مدیرکل جمعیت الکشافه کشور لبنان در مراسم اهدای این نشان، یادآور شد مدیرعامل کانون دومین فردی است که تاکنون بالاترین نشان قدردانی این موسسه را کسب کرده است.
شیخ نزیه فیاض با بیان این‌که مدیرعامل کانون همواره افق‌های تازه و روشنی را برای ما ترسیم می‌کنند، افزود: نوع همکاری و توجه‌ای که کانون و به ویژه آقای رضایی به فعالیت‌های موسسه الکشافه داشته‌اند در خور توجه بوده و توانایی‌ ما برای پاسخ به این محبت‌ها محدود است.
رضایی ضمن تشکر از مدیرعامل این موسسه اظهار کرد: با افتخار از طرف همه ایرانیان و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، این نشان را می‌پذیرد.
در ابتدای این مراسم رضایی و شیخ نزیه فیاض در خصوص اشتراک‌های فرهنگی و روش‌های تربیتی تبادل نظر کردند و طرفین بر گسترش تعامل و همکاری‌ با اجرای تفاهم‌نامه و گسترش آن به لحاظ حضور بیشتر مربیان، کارشناس‌های کانون و مهندسان عمرانی برای زمینه‌سازی و آغاز به کار مرکز ثابت کانون در بیروت تاکید ورزیدند.
دیدار مدیرعامل کانون با مسوولان شهرداری غبیری بیروت
در این سفر مدیرعامل و مسوولان کانون با حاج‌محمد سعیدخنسا شهردار، سرهنگ عبدالسلام خلیف نایب رییس شهرداری و استاد یوسف خلیل عضو شورای مجلس شهرداری غبیری بیروت دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار سعید خنسا با برشمردن فواید فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یادآور شد جوهره هر کاری از قاعده و قوای فکری سرچشمه می‌گیرد و جنبش‌هایی که پایه فکری نداشته باشد متلاشی می‌شود.
وی ضمن یادآوری خاطره‌هایی از فرمایش‌ها و پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی(ره) به وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد راه ما از همان ابتدا با تایید و هدایت امام خمینی(ره) شروع و با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ادامه‌ یافت.
شهردار بخش غبیری بیروت در ادامه توضیح داد شاید از نظر جغرافیایی با ایران فرق داشته باشیم ولی از حیث فرهنگی با هم اشتراک‌های زیادی داریم و اظهار امیدواری کرد در زمینه کشف استعدادها و نحوه پرورش کودکان و نوجوانان از تجربه‌های گرانقدر کانون بهره ببریم.
وی در پایان قول مساعد راه‌اندازی مرکز ثابت و رفع موانع ساخت و ساز آن را به مدیرعامل کانون داد.  
در این دیدار رضایی ضمن تشکر از حاج محمدسعیدخنسا با توضیح مبانی نظری و روش‌های تربیتی در کانون در پاسخ به دعوت شهرداری، قول ساخت بزرگ‌ترین فروشگاه و نمایشگاه کانون را در بیروت داد.
بر همین اساس در آخرین روز این سفر، مدیرعامل با شخصیت‌های مختلف فرهنگی و علمی دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت و در فواصل برنامه‌ها در منزل و مراسم تعزیت چندین خانواده شهید حزب‌الله حضور و ادای احترام شد.
گفتنی است مدیرعامل، معاون تولید و چند تن از مسوولان کانون در طول 7 روز از موسسه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و سایر ظرفیت‌هایی که در کشور لبنان در زمینه همکاری‌های فرهنگی و هنری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد، بازدید کردند و روز جمعه 20 اردیبهشت به ایران بازگشتند.

برچسب‌ها