ما میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم

«ما میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم» این جمله‌ای بود که در پشت کارت‌های مشخصات مربیان خانم جمعیت کشافه المهدی(عج) لبنان - که به ایران سفر کرده اند - درج شده و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می‌کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون،35 مربی موسسه پیشاهنگی کشافه‌المهدی(عج) وابسته به مقاومت اسلامی لبنان  از روز 10 تا 16 اردیبهشت از شهرهای تهران، قم، اصفهان و مشهد بازدید کردند تا در کنار زیارت حرم حضرت امام رضا(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) با تجربه‌های مربیان کانون در حوزه‌ی پرورش خلاقیت‌های هنری و ادبی کودکان ایرانی آشنا شوند.
در این میان نوع پوشش این مربیان لبنانی نیز نشانگر اهمیتی است که آن‌ها برای رعایت حجاب و تاثیر آن در الگو‌پذیری کودکان و نوجوانان قایل اند.
در بین اعضای این گروه محمد سعید اهل لبنان و ساکن استان قم کار ترجمه را بر عهده داشت. او در دانشگاه شهید بهشتی تهران مشغول به تحصیل است و به  سه  زبان فارسی و عربی و انگلیسی تسلط دارد.
موسی جمعه رییس اداره پرسنلی جمعیت کشافه المهدی که ایران را بسیار دوست دارد، می‌گوید سال‌های زیادی از سن خود را  در این جمعیت می‌گذراند.
فاطمه کریم که می‌شود او را هماهنگ کننده این سفر دانست نیز می‌گوید: من 8 سال است که عضو موسسه کشافه المهدی (عج)هستم و برای اولین بار است که به کشور اسلامی ایران سفر می‌کنم.
وی در خصوص موسسه کشافه المهدی بیان می‌دارد: موسسه ما در سال 1985 میلادی مقارن با  میلاد امام مهدی (عج) تاسیس شد.در این موسسه من به عنوان تنظیم کننده برنامه‌های مختلف برای مناسبات و اعیاد فعالیت می‌کنم .
وی هدف اصلی موسسه را   تربیت نسلی برپایه راه و روش انقلاب اسلامی و رهبر کبیر برمی‌‌شمارد.     
فاطمه حسین الموسوی روی شانه‌اش مقامی نصب است که جلب توجه می‌کند. او در خصوص نشانش می‌گوید: نشانم نشان سیده الزهرا است که بخاطر عضویت بیش از 10 سال در موسسه کشافه المهدی به من اعطا  شده است.
وی خودش را این چنین معرفی می‌کند:  مسوول  مرکز کشافه المهدی در شهر نبی شیث هستم من 16 سال است که عضو موسسه‌ام و 11 سال است  در موسسه مقام و مسوولیت دارم.
فاطمه دست‌آوردش از سفر به ایران را چنین تشریح می‌کند: اگر من به شهر خود باز‌گردم کودکان و نوجوانانی را که مایل به فراگیری اصول دینی هستند تشویق می کنم که در ایران درس بخوانند و بچه‌های دیگری که هنوز به ایران نیامدند را با فرهنگ ایرانی آشنا می‌کنم.
فاطمه حسین الموسوی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشناست و می‌گوید: تا این حد با کانون آشنا هستم که در آن برای تربیت و هدایت بچه‌ها به فرهنگ ایرانی اسلامی کوشش می‌شود و سعی به پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق برنامه‌های گوناگون و متنوع صورت می‌پذیرد.
وی نظرش را در خصوص کشور ایران چنین عنوان می‌کند که نظم و عمل به قوانین و  مقررات و آرامشی که در کشور ایران است نظر مرا به خودش جلب کرد.
او اظهار داشت:  این‌که خانم‌های ایرانی می‌توانند در همه جا کار کنند و شرایط برای آن‌ها فراهم است در حالی که لبنان اگر بخواهیم نمی‌توانیم در مراکز عمومی و دولتی با رعایت حجاب کامل کار کنیم .این یک نعمت بزرگی است که حتی زن‌ها می‌توانند به مناصب بزرگ حکومتی هم برسند.
فاطمه می‌گوید: برای تحصیل دانشجوها در دانشگاه‌های لبنان نیاز به پول کلانی است ولی در ایران  هرکس برطبق توانایی و استعداد خودش می‌تواند در رشته دلخواه خود بدون پرداخت هزینه  تحصیل کند.
آمنه محمد علیان 10 سال است به عنوان مربی نوجوانان 15 تا 17 سال در موسسه  کشافه المهدی مشغول به فعالیت است. برادرش هنوز در میان مبارزان لبنانی قرار نگرفته بود که در بمباران هوایی اسراییلی‌ها در شهر برج قلوای به شهادت رسید .
وی دست‌آوردش از سفر ایران را چنین بیان می‌کند: آن چیزی که می‌توانم برای ملتم ببرم این که چگونه ایران به رشد ملی رسیده به ابداعو اختراع‌های گوناگون دست یافته و این‌که چگونه می توانیم از ملت مسلمان ایران الگو بگیریم.
آمنه می‌گوید: مهم‌ترین هدف از سفر به ایران تجدید عهد و پیمان‌مان با امام رضا(علیه‌السلام) و حضرت معصومه(سلام الله) و به‌همراه آن با ولی فقیه است.
وی گفت: میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه کشافه المهدی جهت تبادل تجربیات همدیگر برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.
آمنه محمد علیان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید : کانون برنامه‌های جالبی برای پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مخاطبان خود دارد.
وی در بیان هدفش از سفر به ایران اظهار می‌دارد: هدف اول سفر ما زیارت حضرت رضا و حضرت معصومه به همراه آن بازدید از اماکن تاریخی وآشنا شدن با فرهنگ ملت ایرانی است.
آمنه به بازدید گروه از جماران اشاره کرد و گفت: در مرقد امام خمینی(ره) به عظمت مقام و رهبر اسلامی این مملکت دینی و  تواضع امام خمینی در حالی که رهبر انقلاب اسلامی بودند، پی بردم.
گفتنی است 35 مربی موسسه کشافه المهدی روز 16 اردیبهشت مشهد را به مقصد کشور خود ترک می‌کنند.