نهادهای تربیتی کودک، ساز هماهنگ بزنند

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مازندران در آستانه هفته‌ی ملی کودک با تاکید بر استمرار برنامه‌های ویژه کودکان از سوی نهاد‌های اجرایی گفت: پرورش و تربیت کودک پرورش جامعه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا یونسی‌رستمی بر نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در احقاق حقوق واقعی کودکان و اهمیت اجرای برنامه‌های ویژه هفته‌ی ملی کودک تاکید کرد.
وی با اشاره به این‌که کودک ضمن تاثیرپذیری از خانواده از محیط پیرامون خود نیز تاثیر می‌گیرد افزود: اگر تربیت و آموزش کودکان از نظم برخوردار نباشد ناهماهنگی‌ در رشد کودک ایجاد می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این‌که مجموعه تربیتی  جامعه باید ساز هماهنگی در پرورش کودک داشته باشند، یادآور شد اگر میان فضاهای آموزشی و تربیتی جامعه هماهنگی ایجاد شود کودکان به سمت جوانمردی، عالم شدن و شخصیت قابل توجهی پیش می‌روند که موجب رشد جامعه می‌شود.
وی تعامل تربیتی بین خانواده، مدرسه، معلم، درس و محیط ‌زیست را در رشد و تکامل کودک موثر دانست و گفت: بعد از انقلاب شاهد برنامه‌های ویژه برای تربیت و پرورش نسل جدید جامعه بودیم که در حال حاضر کودکان بعد از انقلاب به‌عنوان سرمایه‌های اصلی جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.
یونسی به موفقیت دولت و حکومت جمهوری اسلامی در تربیت نسل جدید اشاره کرد و گفت: موفقیت و رشد فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی، معرفت، استقلال و عقلانی نشان می‌دهد که در این حوزه به بالندگی رسیده‌ایم اما برای رسیدن به جایگاه واقعی نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری داریم.
وی با اشاره به این‌که دشمنان با استفاده از شیوه‌ها‌ی جنگ نرم و در اختیار گرفتن رسانه‌های متعدد در حال مبارزه با ما هستند، خاطر نشان کرد: آن‌ها در صددند تا اندیشه دینی را از مردم بگیرند و مقابله با این اقدام دشمن کار سنگینی است که در حال حاضر برای خنثی‌سازی این اقدامات لازم است فعالیت‌های فرهنگی متعددی اجرا ‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اجرای برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان باید از سوی همه دستگاه‌های اجرایی مستمر و به هفته خاصی خلاصه نشود.
هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت تمامی نهادهای فعال در این حوزه برگزار می‌شود و نشست برنامه‌ریزی ستاد هفته‌ی ملی کودک استان مازندران نیز با ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و دبیری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضویت نهادهای متولی کودک در این استان برگزار شد.