کودکان در نمایشگاه کانون انیمیشن‌ می‌سازند

بچه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک می‌توانند در غرفه‌ی سرگرمی‌های این نمایشگاه با داستان‌ها و شخصیت‌های طراحی‌ شده خودشان انیمیشن بسازند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در غرفه‌ی سرگرمی‌های کانون، کودکان می‌توانند داستان و شخصیت‌های خودشان را بسازند و آن‌ها را به کمک عکاسی و تکنیک استاپ‌موشن به انیمیشن تبدیل کنند.
میهمانان کوچک کانون برای ساختن انیمیشن خودشان لازم است در ابتدا شخصیت‌هایشان را طراحی کرده و روی کاغذهای رنگی پیاده کنند. بعد از ساختن شخصیت‌ها کودکان به کمک مربیان، آن‌ها را بر روی صفحه مخصوص قرار داده و به کمک وب‌کم عکاسی می‌کنند. سپس شخصیت‌ها بر روی صفحه حرکت داده می‌شوند و مجدد عکاسی می‌شوند. در نهایت این عکس‌ها پشت سر هم نمایش داده و انیمیشن ساخته می‌شود.
در این غرفه همچنین فعالیت‌هایی از قبیل عکاسی کودکان، نقاشی روی دیوار با آبرنگ، کاردستی و سفال‌گری در نظر گرفته شده است. هر کدام از این فعالیت‌ها زیر نظر مربیان انجام می‌شوند و کودکان آموزش‌هایی درباره‌ی ابزارهای مورد استفاده‌شان نیز دریافت می‌کنند.
در غرفه‌ی سرگرمی‌های هنری نمایشگاه آثار برگزیده‌ی کودکانی که در روزهای گذشته در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک شرکت کرده‌اند نیز به نمایش گذاشته شده است. نقاشی، کوزه‌ها و گلدان‌های سفالی، کاردستی ساخته شده با کاغذ و کاموا، نقاشی دیواری و... از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در این بخش هستند.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از پانزده تا بیست و یکم مهرماه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خیابان حجاب با غرفه‌های متنوع هنری شامل تئاتر، گریم، نقاشی، قصه‌گویی، نمایش خلاق و .. درحال برگزاری است.