خرید لوازم‌التحریر برای کودکان نیازمند با در بطری‌های نوشابه

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در بطری‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا با فروش آن‌ها برای کودکان نیازمند لوازم‌التحریر تهیه کند. آموزش تفکیک زباله‌های خشک و تر و حفاظت از محیط زیست از دیگر فعالیت‌های این سازمان در این نمایشگاه از 15 تا 21 مهر گزارش شده است.

بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز آموزش تخصصی مدیریت پسماند در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک یک غرفه‌ی آموزشی در نظر گرفته که شامل بخش‌هایی از جمله نقاشی، کاردستی و... می‌شود. مهم‌ترین بخش آموزشی این مرکز آموزش مدیریت پسماند به کودکان است که تفکیک زباله‌های قیمتی از زباله‌های بی‌ارزش را به خردسالان و دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.
مسوولان این غرفه در نمایشگاه خیابان حجاب، ظرف‌های بازیافتی در نظر گرفته‌اند که فلزات، پلاستیک، کاغذ و شیشه را از هم جدا می‌کند و به این طریق به کودکان آموزش می‌دهند که هیچ کدام از این مواد دورریختنی نیستند و همه‌ی آن‌ها قابلیت استفاده‌ی دوباره را دارند. کودکان به کمک مربیان در این غرفه یاد می‌گیرند که زباله‌ی خشک ارزشمند است و نباید با آن مانند زباله‌ی تر رفتار کرد.
محیط این غرفه با عروسک‌های بزرگ که شخصیت‌های انیمیشنی این سازمان هستند تزیین شده و فضای شادی برای کودکان تدارک دیده است. دیوارهای این غرفه با شعارهایی نظیر «فقط یک زمین داریم؛ آن را آلوده نکنیم» و «من زمین را دوست دارم» تزیین و با اشکال کودکانه برای این گروه سنی طراحی شده است.
دیگر فعالیت این غرفه در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک اجرای مسابقه‌ی نقاشی و کاردستی است که هر روز بعد از ظهر میزبان کودکان حضور یافته در نمایشگاه است.
در همین حال از دیگر فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه، ارایه‌ی یک مخزن است که کودکان می‌توانند انواع در‌های بطری را در آن بریزند. این درهای بطری پس از پر شدن مخزن فروخته شده و هزینه‌ی آن صرف خرید لوازم‌التحریر برای کودکان محروم می‌شود. در این بخش به کودکان آموزش داده می‌شود که با جمع کردن در بطری‌های استفاده شده و فروش آن‌ها می‌توان برای افراد نیازمند ویلچر یا وسایل مورد نیاز آن‌ها نیز را تهیه کرد.
ساختن کاردستی با زباله‌های خشک و بازیافتی، یکی دیگر از سرگرمی‌هایی است که این سازمان برای نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در نظر گرفته است.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک تا 21 مهر، هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر، علاوه بر بخش نمایشگاهی، با فعالیت‌های فرهنگی و هنری مربیان کانون و نمایش فیلم و اجرای تئاتر میزبان کودکان و خانواده‌ها است.
در دیگر شهرهای کشور نیز هم‌زمان از سوی نهادهای مختلف استانی با محوریت کانون، برنامه‌هایی چون مسابقه‌ی نقاشی، کتاب‌خوانی و همایش‌های مخصوص کودکان به مدت یک‌هفته و به صورت رایگان و عمومی برگزار و درحال برگزاری است.