نمایش بهترین‌ آثار ناشران کودک و نوجوان  در جشنواره کتاب کانون

شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌های منتشر شده در 6 سال گذشته را در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه این جشنواره به همین منظور با انتشار فراخوانی از تمامی ناشران، نویسندگان، شاعران، مترجمان و تصویرگران فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در خواست کرده ‌است که بهترین آثار خود را که طی سال‌های 1386 تا 1391 منتشر کرده‌اند، در اختیار برگزارکنندگان جشنواره قرار دهند تا در بخش جنبی این رویداد ادبی به نمایش گذاشته شود.
کتابهای برتر بر اساس اطلاعات ارایه‌شده در این فراخوان، کتاب‌هایی است که در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی (اعم از دولتی و غیر دولتی) صاحب عنوان‌هایی مانند تشویق و سپاس، لوح تقدیر، دیپلم افتخار، تندیس، کتاب سال و یا عناوینی مشابه شده‌اند.
همچنین از ناشران درخواست شده است تا به همراه کتاب‌های ارسالی، مدارک و اطلاعات کاملی از رتبه انتخابی کتاب را ضمیمه این آثار کنند تا کارشناسان دبیرخانه به بررسی و ارزیابی تعیین اعتبار رتبه‌ها و عناوین تشویقی کتاب‌ها برای حضور در نمایشگاه بپردازند.
در عین حال کتاب‌های کمک درسی، کنکور، تست و کتاب‌های مشابه در شمار این آثار قرار نمی‌گیرند و از ارزیابی‌ها خارج خواهند شد.
هدف از برپایی این بخش دسترسی آسان اولیای تربیتی، خانواده‌ها، کارشناسان فرهنگی و متخصصان حوزه کتاب، مسوولان کتابخانه‌های عمومی و خصوصی و همه علاقه‌مندان به خرید و تهیه فهرست بهترین کتاب‌های سال‌های اخیر عنوان شده است.
ناشران می‌توانند در صورت تمایل یک نسخه از آثار خود را تا تاریخ 18 خرداد 92 به نشانی تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک شامران، پلاک 26، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت انتشارات، دبیرخانه جشنواره کتاب ارسال کنند یا جهت کسب اطلاع با شماره تلفن‌های 88729284 ـ 88716368 تماس بگیرند.
جشنواره کتاب کودک و نوجوان که هر دو سال یک بار برگزار می‌شد از سال 1392 به صورت سالانه برگزار خواهد شد.
زمان برپایی این رویداد فرهنگی، ادبی 14 تا 18 تیر هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اعلام شده است.
در این جشنواره علاوه بر معرفی برترین آثار منتشر شده در سال 1391 ، نمایشگاه بزرگی نیز از کتاب‌های ناشران کودک و نوجوان برپا خواهد شد.