سازمان‌های مردم نهاد نیازمند حمایت‌های قانونی‌اند

یک نویسنده کودکان و نوجوانان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی برخی از سازمان‌های غیر‌دولتی و مردم‌نهاد خواهان حمایت‌های جدی و قانونی از این سازمان‌ها شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حسن احمدی با استقبال از طرح مسولان برگزاری هفته ملی کودک برای برپایی نمایشگاه معرفی دست‌آوردهای تشکل‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های غیردولتی در کنار یک‌دیگر گفت: در جامعه ما سال‌هاست که بحث سازمان‌های مردم‌نهاد مطرح شده است ولی به دلیل ضعف‌های قانونی در عمل این سازمان‌ها نتوانسته‌اند به عنوان بازوان اجرایی دولت‌مردان محسوب شوند.
این فعال رسانه ملی تصریح کرد: همین مشکل باعث شده است که عمر سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد در جامعه ما به شدت کوتاه باشد. یعنی پیوسته گروهی علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف وارد عمل می‌شوند و کاری را کلید می‌زنند و به سختی آن را تا حدودی پیش می‌برند اما همین خلاهای قانونی مشکلات آن‌ها را دو صد چندان می‌کند و بعضاً باعث زمین‌گیری آن‌ها می‌شود.
حسن احمدی یادآور شد: این مشکل باعث می‌شود کار سازمان‌های مردم‌نهاد هم در جامعه جدی تلقی نشود. یعنی ما در زمینه سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی آنان با چرخه‌ی معیوبی مواجهیم که از ضعف قانونی نشات می‌گیرد. بنابراین هم‌چنان که این سازمان‌ها حمایت قانونی نمی‌شوند ضعف نیروی انسانی آن‌ها باعث شده است که نتوانند پویایی کافی داشته باشند.
در هفته ملی کودک ایران نمایشگاهی با حضور سازمان‌های دولتی و غیردولتی و هم‌چنین تشکل‌های مردم نهاد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود که هر یک از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به معرفی برنامه‌ها، دست‌آوردها و توانایی‌های خود می‌پردازد.
هفته ملی کودک در روزهای 15 تا 21 مهر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.