سازمان‌های مردم نهاد، دیده‌بانان قابل اتکای دولت‌مردان

سازمان‌های مردم نهاد همانند دیده‌بان‌ها و بازوهایی هستند که می‌توانند دولت‌ها را در شناخت و سیاست‌گذاری‌های درست و اصولی یاری کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون ‍‍‍‍‍‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید راستی نویسنده و رییس سابق انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با بیان این‌که در هفته ملی کودک امسال فرصت مناسبی فراهم شده است تا سازمان‌های مردم نهاد در کنار نهادهای دولتی به معرفی خود و توانمندی‌های‌شان ب‍پردازند گفت‌: این سازمان‌ها به عنوان دیده‌بانان هر ملتی، می‌توانند مسایل را کامل‌تر و جامع‌تر ببینند و بسیاری از مسایل را با دید کارشناسانه‌تر، به دولت‌ها برای تصمیم‌گیری‌های کلان‌شان منتقل کنند.
بنابراین گزارش امسال در روزهای 15 تا 21 مهر در مراسم بزرگداشت «هفته ملی کودک» ایران قرار است سازمان‌های مردم نهاد در نمایشگاهی که به این مناسبت برگزار شده است دور هم جمع شده و با شعار «بادبادک امید؛ شادی، دانش و آرامش» تلاش کنند ضمن ارایه برنامه‌ها و دست‌آوردهای خود، توجه همه افراد جامعه را به نیاز‌های کودکان جلب کنند.
نویسنده قصه‌های علی کوچولو تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد با اتکا به ارتباطی که با بدنه مردمی جامعه دارند و این‌که از دل مردم به‌وجود آمده‌اند، دیده‌بانان قابل اتکایی هستند که بسیاری از مسیرها را پیش‌تر رفته و نسبت به خیلی از مسایل احاطه و برای بسیاری از مشکلات برنامه‌ریزی و راه‌کار دارند و استفاده دولت‌ها از مشورت و راهنمایی آن‌ها در سیاست‌گذاری‌های کلان، نوعی راه میان‌بر برای فایق شدن بر بسیاری از مشکلات است.
هفته ملی کودک ایران امسال در سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد. در تهران این مراسم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری واقع در خیابان حجاب در روزهای 15 تا 21 مهر دایر خواهد بود.