کودکان «در معرض آسیب» و «با نیازهای ویژه» موضوع دو نشست تخصصی

در نخستین روز از «هفته ملی کودک» دو نشست تخصصی برای بررسی مسایل کودکان با نیازهای ویژه و در معرض آسیب برگزار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌و امور بین الملل کانون، نخستین نشست با عنوان «کودکان در معرض آسیب» روز 15 مهر در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور فاطمه قاسم­زاده و حسن موسوی از فعالان حوزه کودک و جامعه‌شناس و روان‌شناس برگزار می‌شود.
این گزارش حاکی است محورهای این نشست عبارتند از «تعریف کودکان در معرض آسیب و انواع آسیب‌ها»، «عوامل موثر در به وجود آمدن این کودکان»، «راه‌کارهای کاهش آسیب‌های کودکان و نقش خانواده، مرکز آموزشی، ‌دولت، رسانه‌ها و جوامع مدنی در کاهش آسیب‌ها».
دومین نشست روز پانزدهم مهر به بررسی «مشکلات کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه» با نگاهی به مراکز فراگیر کانون با حضور فریده ترابی میلانی، مهرناز خراسانچی و زهرا عبدالحی میلانی کارشناسان مسایل کودکان با نیازهای ویژه برگزار خواهد شد.
کارشناسان شرکت کننده در این نشست تلاش خواهند کرد تا مسایلی نظیر تعریف «کودکان با نیازهای ویژه»، «وظایف جامعه در مقابل کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه»،‌ «همراه‌سازی (فرمالیزاسیون) این افراد با افراد دیگر جامعه»، «برنامه‌ریزی محتوایی کتاب‌های درسی متناسب با نیازهای این گروه» و «ارایه آموزش‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه» را مورد بررسی قرار دهند.
این دو نشست را مدیریت آموزش و پژوهش کانون تدارک دیده است و حضور تمامی ‌علاقه‌مندان در آن آزاد است در عین حال  شرکت‌کنندگان می‌توانند سوال‌ها و مسایل خود را با کارشناسان حاضر در این نشست‌ها مطرح کنند.
14 نشست‌ تخصصی هفته ملی کودک ایران هر روز از ساعت 10 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 14 تا 16 در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.