تهیه‌کننده در اغلب کارهای دانشجویی، عنوانی تشریفاتی است

انیمیشن‌های دانشجویی عموماً با عنوان تهیه کننده همراه‌اند، عنوانی که گفته می‌شود تشریفاتی است و کارآیی‌های خود را ندارد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «جوجه ماشینی» انیمیشنی فاقد موسیقی است که به رابطه بین مادر و جنین در زمان بارداری می‌پردازد. صداگذاری این اثر را زهره علی‌اکبری انجام داده است.
محبوبه محمدزکی کارگردان این انیمیشن گفت: این اثر به عنوان پایان‌نامه هنری این دانشجو ساخته شده و به بخش دانشجویی مسابقه ایران و بین‌الملل جشنواره راه یافته است.
محمدزکی که دارای مدرک کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد پویانمایی است در مورد موضوع فیلم خود گفت: «بارداری و درگیر دنیای دیجیتالی شدن مادر و جنین موضوع کلی این فیلم است.»
وی ادامه داد: «این‌کار صرفاً دانشجویی و تجربی است که برای پایان‌نامه نوشته شد و بعد از رایزنی با استادان مشاور به صورت فیلم‌نامه درآمد.»
به گفته این انیماتور؛ گره خوردن رابطه عاطفی و مسایل دیجیتال در دنیای مدرن دغدغه‌ای بود که می‌خواستم به نمایش درآورم.
محمدزکی همچنین تاکید به فضای طنز در انیمیشن خود دارد تا به نقد دنیای صنعتی بپردازد. وی گفت: «قصد داشتم این رابطه احساسی را در دنیای مدرن به تصویر درآورم که در مقطعی دچار وقفه و به دیجیتالی شدن گرفتار می‌شود.»
به گفته وی؛ این‌که موسیقی در این‌کار استفاده نشد به دلیل فضای کار بوده است و با صداگذار کار به این نتیجه رسیدیم که تصاویر خود گویا هستند.
محمدزکی ضمن تاکید بر دانشجویی بودن کار و عنوان تشریفاتی تهیه کننده در آثار ارایه شده دشواری بازار کار را یکی از دلایل دلسردی جوانان عنوان کرد و افزود: «بازار کار انیمیشن در ابتدای کار دشوار است. صد در صد نمی‌توان کار مورد علاقه را در بازار کار دنبال کرد و به نظرم شرایطی که وجود دارد به این مساله دامن می‌زند.»
وی سلیقه بازار کار را سلیقه‌ای نازیبا توصیف و تاکید کرد: «این انیمیشن پایان‌نامه دانشجویی‌ام بود که در ارایه آن استادان راهنمایم کیارش زندی و امیر سحرخیز زحمت‌های فراوانی را متحمل شدند.»
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تا 21 اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.