نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در جشنواره پویانمایی تهران

جدول نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران اعلام شد که بر اساس آن شرکت‌کنندگان در 14 جلسه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهار برنامه نشست تخصصی از تاریخ 17 تا 20 اسفند هم‌زمان با روزهای برگزاری جشنواره پویانمایی برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، از ساعت 10 تا 12 صبح هر روز «بررسی پایان‌نامه‌های دانشجویی» پیش‌بینی شده است. بعد از ظهر هر روز نیز از ساعت 16 تا 18 یک نشست تخصصی در نظر گرفته شده است.
نخستین نشست روز 17 اسفند با عنوان «نقش تجربه‌گرایی در پویانمایی امروز»، دومین نشست تخصصی روز 18 اسفند با عنوان «درد دل‌های دوستانه» و سومین نشست مصادف با روز 19 اسفند درباره «موشن گرافیک و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود. آخرین نشست تخصصی هم به موضوع «استفاده از هنر دیجیتال در تکنیک‌های سنتی تولید پویانمایی» اختصاص دارد.
بر این اساس، هر شب جلسه‌های نقد و بررسی آثار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد که شب اول به فیلم‌های بخش مسابقه ایران، شب دوم به نقد و بررسی آثار بخش مسابقه دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، شب سوم به نقد و بررسی فیلم‌های مسابقه دانشجویی ایران و شب چهارم نیز به نقد و برررسی آثار بخش مسابقه سینمای ایران اختصاص دارد.
بر همین اساس، کارگاه‌های آموزشی از 17 تا 20 اسفند برگزار می‌شود. اولین کارگاه با عنوان «ششمین دوره آموزشی مربیان کانون سراسر کشور» و با موضوع «طراحی صدا و تصویر» است. دومین کارگاه نیز با عنوان «آموزش رنگ و حرکت در پویانمایی» با تدریس الکساندر پتروف انیماتور و کارگردان انیمشن روسی و برنده سه جایزه اسکار برگزار می‌شود.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 17 تا 21 اسفند ماه جاری در 7 سالن تهران برگزار خواهد شد.