آینده سینمای انیمیشن خوب است

نگاره حلیمی معتقد است، آینده سینمای انیمیشن خوب است و در این دوره هنرمندان خلاقانه‌تر کار می‌کنند در نتیجه در آینده شاهد شکوفایی این حوزه خواهیم بود.

 حلیمی، کارگردان فیلم «پیراکانیا» در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره این فیلم گفت: این کار یک کار تجربی بود و در محیط کاملاً واقعی انجام شد که از دکور در طبیعت و کوهستان استفاده کردیم. داستان این فیلم یک داستان ساده است که به کمک خمیر آن را ساخته و اجرا کرده‌ام.
حلیمی در ادامه بیان کرد: زمانی‌که فریم‌ها گرفته شد تصمیم گرفتم خودم تدوین را انجام دهم و برای صداگذاری و موسیقی فیلم از علی نوری کمک گرفتم. فیلم چون در فضای واقعی بود برای صداگذاری از فضای فانتزی و واقعی در کنار هم استفاده کردیم. علی نوری صداگذاری بسیاری از کارهای سینمایی را انجام داده است در نتیجه به خوبی از عهده این کار برآمد.
کارگردان فیلم «پیراکانیا» درباره محتوای این فیلم خاطرنشان کرد: محتوای داستان خطی ساده است و محتوای جهان شمول ندارد. تمام تلاش خودم را کردم تا قصه‌ای ساده و صادقانه را روایت کنم. در این فیلم داستان موجودی را روایت می‌کنم که در طبیعت به دنبال غذا است و از خانه دور می‌شود که این دوری سبب می‌شود اتفاق‌های گوناگونی برای او رخ دهد.

 حلیمی افزود: انیمیشن در حال رشد است و بهتر است این جشنواره‌ها در سطح وسیع‌تر برگزار شود. مسوولان و نهادهای دولتی باید از این جشنواره‌ها بیشتر حمایت کنند تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در حوزه انیمیشن باشیم. به نظر من باید به هنر و صنعت پویانمایی بیشتر توجه شود زیرا خروجی جشنواره بین‌المللی پویانمایی بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.