استعدادهای پویانمایی قابل رقابت در عرصه جهانی هستند

منیژه حکمت، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده سینمای ایران، معتقد است قصه‌های ایرانی دارای استانداردهای لازم برای ساخت آثار انیمیشن هستند و با وجود استعدادهای جوان ایرانی، در صورت تلاش و پی‌گیری، می‌توان در عرصه جهانی به رقابت پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، منیژه حکمت، فیلم‌ساز سینمای ایران، درباره نقش جشنواره پویانمایی تهران گفت: با توجه به آثاری که دیده‌ام، احساس می‌کنم ما در حوزه انیمیشن، با استانداردهای جهانی فاصله داریم. بهتر است در کنار جشنواره‌ها کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید پویانمایی جهانی برگزار شود.
وی بیان کرد: به این صورت هم تبادل اطلاعات در زمینه انیمیشن صورت می‌گیرد و هم می‌توانیم در زمینه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. در صورتی که دست‌آورد جشنواره‌ها کوتاه مدت است.
حکمت توضیح داد: بهتر است اقدام‌های ما در قالب ارتباط و تبادل‌نظر، تبادل فن‌آوری باشد که بتواند تعریف شود. امروزه ما در ایران سینمای پویانمایی نداریم. این در حالی است که بعد از شهر موش‌ها من فهمیدم که استعداد بچه‌های ایرانی چه‌قدر زیاد است و چه‌قدر در این زمینه، قصه کم داریم.
وی تاکید کرد: ما می‌توانیم با استفاده از قصه‌های اصیل ایرانی، انیمیشن‌های حرفه‌ای جذابی برای فرزندان این سرزمین تولید کنیم و آثاری که می‌سازیم می‌تواند کاملاً با استاندارد جهانی مطابقت داشته باشد.
این کارگردان سینما بیان کرد: نیازی نیست ما برای هنر خود ویترین بسازیم. وقتی زیربنا، تکنیک و هنر ما درست ساخته شود، ویترین برای ارایه آن خود به خود ایجاد می‌شود.
وی گفت: در زمینه پویانمایی هم باید کارهای کارشناسی شده و تخصصی انجام گیرد. حوزه انیمیشن زمینه‌ای است که تمامی دنیا آن را تجربه کرده‌اند. پس نیازی نیست ما تلاش بسیاری برای ساخت زیربنایی داشته باشیم، همین که گروه‌های پژوهشی با استعداد پی‌گیر آن باشند می‌توانیم به زودی در سطح بین‌المللی به رقابت بپردازیم.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.