بخش دانشگاهی در جشنواره پویانمایی حضور چشم‌گیری داشته است

یک کارگردان انیمیشن گفت: در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران امسال بیشتر فیلم‌های خوب از حوزه دانشگاهی است و همه این را قبول دارند که بخش دانشگاهی حضور چشم‌گیری داشته است.

لیلا تبریزی، کارگردان فیلم «او» در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره این فیلم گفت: این فیلم درباره کودکان است که از نگاه بزرگ‌سالانه به آن پرداخته‌ام. به نظر خیلی‌ها این موضوع پیش پا افتاده است ولی مضمون آن واقعی است و برای بسیاری از کودکان رخ می‌دهد.
وی در ادامه بیان کرد: این فیلم درباره بچه‌های اول خانواده است که با آمدن فرزند دوم کمی نادیده گرفته می‌شوند و این موضوع در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها می‌ماند و حتی در رویاهای آن‌ها تداعی می‌شود زیرا این موضوع بر روح و روان کودکان بسیار تاثیر می‌گذارد.
تبریزی افزود: بیشتر از همه دوست داشتم، دغدغه‌های کودکان را نشان دهم البته از طنز هم کمک گرفتم تا فضا لطافت خود را از دست ندهد.
وی خاطرنشان کرد: موسیقی این فیلم به عهده بابک نصیرخواه بود که موسیقی مناسبی را برای این فیلم انتخاب کرد.
این کارگردان با اشاره به این‌که تدوین این فیلم توسط حسین نظرپور انجام شده است، تاکید کرد: در این فیلم فضای کودکانه در کنار ترس و راز آلودگی وجود دارد که طنز و احساس در هم آمیخته شده است. همچنین در موسیقی و صداگذاری از بهترین عناصر استفاده کردیم و از موسیقی حرکت بهره بردیم.
تبریزی در ادامه درباره نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی خاطرنشان کرد: به نظر من امسال از نظر تولیدی و کیفیت بسیار پیشرفت کرده‌ایم و این موضوع سبب شده است هنرمندان با اشتیاق در این جشنواره شرکت کنند. بیشتر فیلم‌های خوب از حوزه آکادمیک است در نتیجه همه این را قبول دارند که در جشنواره امسال بخش آکادمیک حضور چشم‌گیری داشته است.
وی در پایان گفت: آثار بخش دانشگاهی تفکر را تزریق می‌کند و بهتر است به این بخش بیشتر توجه شود. این جشنواره معتبر است ولی بسیاری از آثار این جشنواره می‌توانند جوایزی را در جشنواره‌های خارجی کسب کنند. همچنین در این دوره کار داوران بسیار سخت است زیرا بیش‌تر فیلم‌ها در یک سطح قرار دارند.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.