جشنواره پویانمایی تهران، تنها جشنواره‌ای که به انیمیشن بها می‌دهد

کارگردان فیلم «من و ما» گفت: جشنواره پویانمایی تنها جشنواره‌ای است که به انیمیشن بها می‌دهد، فضا برای ارایه این هنر کاملاً باز نیست در حالی‌که انیمیشن یک رشته پول‌ساز است و هنر و تجارت را با هم دربرمی‌گیرد.

سیده‌معصومه حسینی، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره این فیلم گفت: در این فیلم از تکنیک نقاشی روی شیشه استفاده کردم و محتوای آن درباره ضد جنگ است. این فیلم به صورت خطی نیست و براساس خاطرات یک کودک جنگ زده است.
کارگردان فیلم «من و ما» در ادامه بیان کرد: در این فیلم تلاش کردم تا حس و عاطفه را به مخاطبان منتقل کنم. همچنین می‌خواستم بگویم که کودکان هیچ نقشی در جنگ ندارند و بیش‌ترین صدمه را می‌بینند زیرا خانواده و آینده خود را از دست می‌دهند. نمی‌دانم تا چه اندازه موفق بوده‌ام ولی دغدغه همیشگی‌ام بوده تا حس و حالم را درباره کودکان جنگ ابراز کنم.
حسینی درباره جشنواره پویانمایی تهران افزود: من آثار سال‌های قبل را دیدم و زمانی‌که با آثار نهمین جشنواره پویانمایی مقایسه کردم به این نتیجه رسیدم که امسال بخش ایران در سطح بالاتری نسبت به سال‌های قبل قرار دارد و این موضوع باعث خوشحالی تمامی فیلم‌سازان شده است.
این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: البته امسال ضعف فیلم‌نامه داشتیم که بسیار آشکار بود ولی از نظر تکنیکی و نوع کار قوی عمل کردیم و بیشتر آثار خوب بود. به نظر من در حوزه فیلم‌نامه بیش‌تر باید کار کنیم تا بتوانیم در سطح بین‌المللی مطرح شویم، همچنین اگر مسوولان حمایت کنند، انیمیشن در سال‌های آینده پربارتر خواهد بود.
حسینی در پایان گفت: برای آموزش انیمیشن برنامه‌ریزی درست و دقیقی وجود ندارد زیرا در دانشگاه‌ها فقط به ارایه کار توجه می‌شود و آموزش مد نظر نیست در نتیجه اگر آموزش را از مقاطع پایین‌تر آغاز کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز 21 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.