رسانه‌ها می‌توانند به رشد پویانمایی کمک کنند

مناف یحیی‌پور مشاور مدیرعامل کانون و سردبیر نشریه دوچرخه معتقد است رسانه‌ها می‌توانند با نقد و تحلیل فیلم‌های پویانمایی به رشد این هنر در ایران کمک کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با حضور در محل برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران افزود: ما هم در نشریه دوچرخه سعی کردیم در طول سال در صفحه سینمایی دوچرخه به سمت این نوع آثار برویم و این جشنواره را نیز در حد توان پوشش دادیم اما هنوز با خواسته اصلی ما فاصله دارد.
یحیی‌پور جشنواره پویانمایی را یکی از شاخص‌ترین جشنواره‌های کانون ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره در طول سال‌های گذشته همیشه حرکت رو به رشدی داشته و توانسته بین هنرمندان ایرانی و خارجی جایگاه ارزشمندی پیدا کند.
مشاور مدیرعامل کانون در عین حال خاطر نشان کرد: ما در زمینه اکران پویانمایی با مشکل مواجهیم و این جشنواره فرصتی برای اکران فیلم‌های پویانمایی به صورت هردوسال یکبار است. امیدوارم در آینده فرصتی برای اکران ثابت و مستمر این آثار در طول سال هم فراهم شود.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 اسفند ماه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن برگزار می‌شود.