حمایت از آثار دانشجویی برایم جالب توجه بود

داور بخش سیفژ در باره فیلم‌های نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: ما کارهای دانشجویی با کیفیتی دیدیم و این حمایتی که از انیماتورهای مبتدی می‌شود بسیار ارزشمند است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ولادیمیر دیاگیلف داور روسی و مدیر اجرایی جشنواره‌های تلویزیونی‌ (دایتیاتکو) ‌درباره فیلم‌های نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی گفت: فیلم‌ها سبک‌های متفاوتی داشتند اما سطح بیشتر آثار بالا بود. آثار نمایش داده شده تنوع بالایی داشت و فرهنگ‌ها و تکنیک‌های اجرایی مختلفی دیدم. برخی فیلم‌های پویانمایی داستان، موزیک و گرافیک خوبی داشتند و البته نباید همیشه انتظار داشته باشیم که تمام این عوامل به خوبی کنار‌هم قرار گیرد.
دیاگیلف افزود: اصالت کار برایم خیلی اهمیت داشت. گاهی می‌دیدم که اجرای کار خوب اما اصالت لازم را ندارد و مطلب به سادگی و بدون جذابیت‌های دراماتیک بیان می‌شود.
داور بخش سیفژ توضیح داد: از منظر هنری و بصری تصویر و بیانی که فیلم انتخاب می‌کند اهمیت دارد اما فکر می‌کنم پویانمایی متشکل از تکنیک اجرایی، موسیقی و ایده خوب است. اگر فیلمی به خوبی تصویر شود اما موسیقی بدی داشته باشد، عقیده ما را درباره آن اثر تغییر می‌دهد. ما کارهای دانشجویی با کیفیتی دیدیم و این حمایتی که از انیماتورهای مبتدی می‌شود، بسیار ارزشمند است.
دیاگیلف بیان کرد: هر جشنواره‌ای ویژگی‌های خودش را دارد و امکان مقایسه آن با دیگر جشنواره‌ها نیست. جشنواره تهران نیز سطح بالایی دارد و کار هیأت انتخاب بسیار با کیفیت است چون می‌دانم داوران بین هزار اثر 175 اثر را انتخاب کردند و این، کار را دشوار می‌کند. به نظرم هیأت انتخاب کار سنگینی دارد. این جشنواره یک دبیرخانه مستقل دارد و نه تنها جشنواره بلکه دیگر فعالیت‌های هنری در آن انجام می‌شود و معطوف به مسابقه بین آثار نمی‌شود. مسأله جالب دیگر برایم تعداد افراد مراجعه‌کننده در سالن‌ها بود و چهره افرادی را می‌دیدم که با شور و شوق می‌آمدند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان به کار خود پایان می‌دهد.