انیماتورهای دانشجو را حمایت کنید

کارگردان برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش دانشجویی نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ضمن اظهار خرسندی از پذیرفته شدن اثر خود خواستار حمایت مسوولان و ایجاد شرایط بهتری برای ادامه این فعالیت شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شیرین سوهانی که با فیلم «پنکه» در بخش دانشجویی شرکت کرد و اثرش به بخش بین‌الملل نیز راه یافت گفت: «اگرچه این اثر، پایان‌نامه‌ام بود اما برای تولین آن زحمات زیادی کشیدم و آهنگ‌ساز این اثر نیز در گرفتن این جایزه سهم ویژه‌ای داشت.
سوهانی که تندیس طلایی بهترین کارگردانی بخش دانشجویی را به صورت مشترک با نگاره حلیمی کارگردان فیلم «پیراکانتا» کسب کرده است، ادامه داد: «از موسیقی کمک گرفتم تا استرس و هیجان را در ترس شی‌ای که از بازیافت شدن هراس دارد به تصویر بکشم، موسیقی این کار انتخابی نبود بلکه کاملا حساب شده و مناسب با این اثر ساخته شد.
وی افزود امیدوارم کارهای دانشجویی که از ایده‌ها و خلاقیت‌های فراوانی بهره گرفته‌اند توسط مسوولان مورد حمایت قرار بگیرند و در نیمه کار رها نشوند و دانشجویان پس از  پایان جشنواره فراموش نشوند و در طول سال نیز با ایجاد شرایط و بازار کار، حمایت‌های لازم انجام شود.
جایزه فیلم «پنکه» با توجه به موفقیت فیلم در بیان روایت مربوط، همچنین ایجاد ارتباط منطقی در فضای تخیلی داستان به شیرین سوهانی اهدا شد.
گفتنی است اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران 21 اسفندماه سال جاری با معرفی برگزیدگان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.