حضور در جمع متخصصان با ارزش است

«امید خوش‌نظر» برنده تندیس نقره‌ای بخش بین‌الملل نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور در میان متخصصان این صنعت را بسار با ارزش دانست.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، امید خوش‌نظر که با کسب عنوان دوم بخش بین‌الملل این جشنواره، تندیس نقره‌ای این رویداد هنری دوسالانه را برای فیلم «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به خود اختصاص داد، در گفت‌وگویی تضویح داد: «فیلم چهارمی است که کارگردانی کرده‌ام. ساخت این کار از سال 90 شروع شد و تا اوایل امسال به طول انجامید.»
وی افزود: «این اثر 17 دقیقه‌ای کاملا 3 بعدی است که ابتدا برای پیش درآمد انیمیشن سینمایی ساخته شد و بعد تبدیل به فیلم کوتاه شد و قرار است فیلم بلند سینمایی‌ آن نیز ساخته شود.»
خوش نظر در مورد بازخوردهای مثبتی که نسبت به این فیلم از سوی متخصصان و مخاطبان در طول برگزاری جشنواره ابراز شد، یادآوری کرد: جایزه گرفتن از این جشنواره برایم مهم بود اما باارزش‌تر از آن حضور و مورد نقد متخصصان این هنر قرارگرفتن بود و حیف که تنها یک سانس به اکران این انیمیشن تعلق گرفت.
کارگردان پویانمایی «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» خاطر نشان کرد این فیلم تاکنون در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی موفق به دریافت 25 جایزه شده است.
جشنواره پویانمایی تهران نیز در بخش مسابقه بین‌الملل تندیس نقره‌ای فیلم دوم را به خاطر محکومیت شدید جنایات جنگی به امید خوش نظر کارگردان این فیلم اهدا کرد.
در عین حال جایزه دیگر این فیلم در بخش سینمای ایران شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به آرش کریمی برای بهترین فضاسازی و به خاطر خلق فضاهای پرهیجان و تلفیق هنرمندانه نگاه واقع‌گرا و سورئال در به تصویر کشیدن مصائب انسانی جنگ اهدا شد.
امید خوش‌نظر که تحصیلات خود را در لوزان سوییس کامل کرده است، در ادامه‌ی این گفت‌و‌گو افزود: ساخته‌شدن این اثر با چالش‌های فراوانی همراه شد که یکی از آن‌ها موسیقی بود. قرار بود فضای رویا و کابوس را با هم تلفیق کنیم تا ضمن وحدت روایی، حس‌های مختلف نیز با موسیقی و صدا همراه شوند.
«تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» داستان زن جوانی است که در سومین ماه از بارداری‌اش متوجه می‌شود بر اثر گازهای شیمیایی استفاده شده در جنگ کودک‌اش با نقص فیزیکی به دنیا می‌آید. این زن باید تصمیم بگیرد که کودکش را نگه دارد یا ....
در این اثر، آرش کریمی فیلمنامه و تدوین، پیام آزادی موسیقی، امین ونکی پویانمایی و آرش قاسمی صدا را برعهده داشتند.
نهمین جشنواره پویانمایی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف 21 اسفندماه سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.