استفاده از گویش‌ها در داستان، راهی برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی

نویسنده قصه‌های مجید استفاده از گویش‌ها و لهجه‌های اقوام مختلف در متن داستان‌ها را یکی از شیوه‌های معرفی فرهنگ غنی ایران و جغرافیای کشور عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هوشنگ مرادی کرمانی که هم زمان با هفته کتاب میهمان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون کرمانشاه بود با بیان این مطلب گفت: هنرمندان و نویسندگان انسان‌هایی هستند که لایه‌های پنهان زندگی را می‌بینند.
وی در رابطه با آن چه در زندگی و کمک به رشد نویسندگی‌اش تاثیر داشته افزود: توفیق من در این کار به خاطر این بود که هرآرزویی در مقابل من سبز شد آن را قیچی کردم و تنها هدفم که نویسنده شدن بود را دنبال کردم. مرادی کرمانی همچنین به کودکان ونوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی توصیه کرد: تلاش کنید همه فکر و اندیشه خود را روی هدف اصلی متمرکز و به‌جای پرداختن به شاخ و برگ در آثار خود، روی تنه اصلی کار کنید.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نویسنده‌های امروز با نویسندگان گذشته تفاوت‌های زیادی دارند یادآور شد: در هر دوره از زمان نویسندگان و هنرمندان زیادی معرفی می‌شوند اما کسانی درگذر زمان می‌مانند که مغرور نشوند، شخصیت محکمی داشته و با تلاش و پشتکار آثار خوب، خلاق و ماندگار از خود به جا بگذارند.
مرادی در مورد مجموعه داستان "قصه‌های مجید" گفت: این قصه‌ها حس و فضایی پسرانه دارد و برای این‌که مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار کند لازم بود این داستان‌ها در چنین فضایی بیان شود.
این نویسنده صاحب نام کشور اضافه کرد: نویسنده باید به وسیله نوشته‌ها و موضوع‌های داستان خود با مخاطب ارتباط برقرار کند تا آثارش تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی در مورد انتخاب نام برای کتاب خاطرنشان کرد: انتخاب نام برای کتاب بسیار مهم است چرا که کتاب برای قشر خاصی نوشته نمی‌شود و اقشار مختلف آن را می‌خوانند و اسم کتاب ضمن سادگی و بیان صریح مقصود نویسنده، در خواننده نیز جذابیت ایجاد می‌کند.
مرادی کرمانی در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه نگارش حوادث دوران هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: ملت ایران جنگ طلب نیست. اما از مرزها، کیان و ناموس خود در مقابل بیگانگان دفاع می‌کند. بر همین اساس باید از دوران دفاع مقدس نوشت اما هر کسی نمی‌تواند به این موضوع بپردازد و کسانی در این زمینه بنویسند که با فضای جنگ آشنا باشند و آن گونه که شایسته است از حوادث آن زمان بنویسند.