برگزیدگان «میهمانی از سرزمین کتاب» کانون تبریز معرفی شدند

با اجرای سومین ویژه‌برنامه استانی «میهمانی از سرزمین کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز از برترین‌های این رقابت قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه که اعضای منتخب مراکز کانون در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌شرقی حضور داشتند، شرکت‌کنندگان با اجرای قصه‌گویی، شعرخوانی و پخش پاورپوینت، کتاب‌های مورد علاقه خود را معرفی کردند.
با توجه به تقارن ایام محرم و هفته کتاب، این ویژه برنامه با محوریت کتاب‌های عاشورایی برگزار شد.
 حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به جایگاه بسیار مهم کتاب در تعالیم اسلامی، تصریح کرد: مفتخریم که معجزه‌ی بزرگ پیامبر اکرم(ص) کتاب آسمانی قرآن است که در تمامی اعصار و قرون جاودانه خواهد ماند.
وی کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه و دیگر منابعی که سرشار از احادیث ائمه اطهار(علیهم السلام) است را از دیگر افتخاراتی دانست که نشان دهنده ارزش و عظمت کتاب در تعالیم الهی اسلام است.
ابراهیمی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری نسبت به کتاب و ترویج مطالعه‌ی آن تصریح کرد: یکی از افتخارهای کانون آن است که تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آن مبتنی بر کتاب و کتاب‌خوانی است.
مدیرکل کانون استان با اشاره به برگزاری سومین ویژه‌برنامه میهمانی از سرزمین کتاب، افزود: در این برنامه کتاب در قالب‌های مختلف هنری توسط کودکان و نوجوانان معرفی می‌شود و امیدواریم گامی در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی باشد.
در پایان این برنامه و با اجرای نزدیک به 30 اجرا توسط کودکان و نوجوانان مراکز مختلف کانون استان، بیانیه هیأت‌ داوران خوانش و از برگزیدگان تقدیر شد.
بر اساس اعلام نظر هیأت داوران در بخش قصه‌گویی سیمین محمدعلی‌پور با کتاب «مرا به خاطر تو» از مرکز شماره 3 تبریز، شیدا امیرور دستیان با «کتاب مرا به خاطر تو» از مرکز شماره 6 تبریز و زینب عطالو با کتاب «فراموشان» از مجتمع کانون تبریز رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در این بخش از سپیده عبدی به خاطر معرفی کتاب «تشنه لبان» تقدیر شد.
در بخش شعرخوانی رتبه اول به صورت مشترک به مرکز هادیشهر و مجتمع تبریز به ترتیب با شعر«عموی من ابوالفضل» و «ظهر روز دهم» به فاطمه رحیمی از هادیشهر و مینا شامی و مهدیه اسماعیل‌نژاد از مجتمع کانون تبریز اختصاص یافت.
رتبه دوم به مرکز عجب‌شیر با شعر «کسی شبیه بهار» به فاطمه مولایی رسید و رتبه سوم این بخش نیز به مرکز عجب‌شیر با کتاب شعر «تو بوی سیب می‌دهی» به هستی خالقی اختصاص یافت. در این بخش از مهدی پورجعفر از مرکز شماره 5 تبریز با شعر «در عزایت آسمان نیلی قباست» تقدیر شد.
هیأت داوران در بخش پاورپوینت (power point) رتبه اول را به امید صادق‌زاده از مجتمع کانون تبریز برای معرفی کتاب «آن شب آن سردار» اختصاص داد. رتبه دوم نیز به احسان باستان به خاطر معرفی «کتاب تولد یک پروانه» از مرکز بستان‌آباد رسید در این بخش رتبه سوم به محمدرضا انصاری‌نیا برای معرفی کتاب «چهل روز عاشقانه» اختصاص داده شد.
مهدی صالحی، مهدی عظیمی‌پور و زری عابدینی داوران این ویژه برنامه بودند.
توسعه و تعمیق فعالیت کتاب‌خوانی در مراکز کانون و تقویت قوه‌ی خلاقیت و نوآوری در کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه استانی بود.