سفر مرادی کرمانی به کرمانشاه

خالق قصه‌های مجید هم‌زمان با هفته کتاب، میهمان بچه‌های کرمانشاهی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هوشنگ مرادی کرمانی در روزهای 29 و 30 آبان‌ماه به این استان سفر و در کنار بچه‌های عضو کانون، در جلسات ادبی شرکت می‌کند.
به گفته رضا موزونی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه، در این سفر دو روزه هم‌چنین نشستی نیز با حضور نویسندگان استان و این هنرمند پیش‌بینی شده است.
مرادی کرمانی زاده 16 شهریور سال 1323 در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان، از نویسنده‌های شاخص ایرانی است که کتاب‌هایش در میان کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندان فراوانی دارد.
قصه‌‏های مجید، بچه‏‌های قالیبافخانه، نخل، داستان آن خمره و مشت بر پوست از جمله آثار این نویسنده است.
آثار او به زبان‌های مختلف نیز در برخی از کشورهای جهان ترجمه شده است
سفر مرادی کرمانی بخشی از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون کرمانشاه است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در تشریح برنامه‌های هفته کتاب این استان در ادامه یادآور شد: علاوه بر دعوت از چهره‌های مطرح نویسندگی کودک و نوجوان کشور، برگزاری همایش هفته کتاب،  و تجلیل از اعضای برتر کتاب‌خوان و مربیان خلاق و نوآور در اجرای طرح‌های موفق کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است
موزونی همچنین در جلسه‌ی شورای فرهنگی استان ضمن با اهمیت برشمردن "کتاب" به عنوان یک کالای ارزنده‌ی فرهنگی، برجسته‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی در میان کودک و نوجوان را یکی از برنامه‌های اصولی و بنیادین مراکز فرهنگی‌هنری کانون عنوان کرد.
بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از 25 آبان تا 3 آذر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور با برپایی ویژه ‌برنامه‌هایی در این زمینه برگزار می‌شود.