ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان مرکزی

به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراکز کانون استان مرکزی ویژه برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم زمان با آغاز بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهباز در استان مرکزی اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب کرده است.
این نمایشگاه که با حضور نماینده فرماندار شهرستان شازند، معاون اداره آموزش شهرستان، رییس و معاون کمیته امداد شهرستان، شهردار،  بخشدار و شوراهای شهر شهباز، مدیران مدارس و اعضای فعال کانون گشایش یافت به مدت یک هفته پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی و دانش‌آموزان مدارس است.
هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون هندودر
هم‌زمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی مرکز فرهنگی‌هنری کانون هندودر با دعوت از مدارس، برنامه‌هایی شامل برپایی ایستگاه نقاشی، روخوانی و تصویرسازی کتاب، مسابقه تندخوانی و حدس زدن نام کتاب و تقدیر از اعضای کتاب‌خوان را برگزار می‌کند.
هم‌چنین مربیان کانون با حضور در مدارس به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب با طرح‌ها و روش‌های خلاقانه و نمایش طرح‌های دیواری کتاب را به کودکان هندودری معرفی می‌کنند.
 اعضای مرکز نیم‌ور کتاب‌ها را به دوستان خود معرفی می‌کنند
به مناسبت هفته کتاب نمایشگاهی از آثار اعضای مرکز کانون نیم‌ور در زمینه مطالعه کتاب در مرکز  برپا شده است.
 در این نمایشگاه اعضای مرکز کتاب‌هایی را که تا کنون مطالعه کرده‌اند به دوستان خود معرفی می‌کنند هم‌چنین فعالیت‌های ادبی نیز با عنوان جمله و ضرب‌المثل در مورد کتاب، قصه‌گویی و اجرای مسابقه از جمله فعالیت‌هایی  است که توسط مربیان برای بازدید‌کنندگان از نمایشگاه صورت می‌گیرد.
 این نمایشگاه به مدت یک هفته با ارایه برنامه‌های ویژه هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز فرهنگی هنری کانون نیم‌ور دایر است.
 نمایشگاه فروش کتاب در مرکز شماره 2 کانون اراک
هم زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون اراک به مدت یک هفته نمایشگاه عرضه کتاب به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار شده است.
 براساس این گزارش دانش‌آموزان و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن شرکت در برنامه‌های فرهنگی مرکز از نمایشگاه عرضه کتاب بازدید و کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
 تجلیل از کتاب‌خوانان برتر کانون در خمین
مرکز شماره 1 کانون خمین هم‌زمان با هفته کتاب از دانش‌آموزان و اعضای برگزیده مسابقه طرح ترویج کتاب‌خوانی به عنوان کتاب خوانان برتر با اهدای جوایزی تجلیل می‌کند.
هم‌چنین مربیان این مرکز طی ویژه‌برنامه‌هایی فواید مطالعه و عضویت در کتاب‌خانه‌ها را برای دانش‌آموزان تشریح و به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با عنوان‌های کتاب‌ها، نویسندگان و تصویرگران اقدام به برگزاری مسابقات مختلف می‌کنند.
 افتتاح صندوق نامه‌ای به کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع اراک
به منظور آگاهی از نقطه نظرهای کودکان و نوجوانان در زمینه کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند این صندوق در هفته‌ی کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع کانون اراک افتتاح شد.
در این برنامه کودکان و نوجوانان می‌توانند دل نوشته‌ها و نظرات خود را در رابطه با کتاب‌ها بنویسند و درون این صندوق بیندازند.
در عین حال نمایشگاهی از آثاری اعضای مرکز برپا شده است این آثار با استفاده از کتاب‌هایی مثل سنگ‌ها، سنجاق‌ها، دکمه‌ها و...  خلق شده است هم‌چنین قرار است در این هفته از اعضای کتاب‌خوان مرکز نیز تجلیل شود.
بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از روز 25 آبان 1392 در سراسر کشور آغاز شده است و تا 2 آذر ادامه می‌یابد.