خداحافظ راکون پیر در خوزستان گویا شد

کتاب خداحافظ راکون پیر هم‌زمان با آخرین روز هفته کتاب و کتاب‌خوانی به عنوان چهارمین کتاب گویای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در دزفول رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سعید گل گل مسوول مرکز شماره یک کانون دزفول با اعلام این خبر گفت: چهارمین کتاب گویای کانون با عنوان «خداحافظ راکون پیر» نوشته‌ی کلر ژوبرت در کانون مرکز شماره یک دزفول رونمایی شد.
وی افزود: این کتاب به زبان فارسی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین اعضا و خانواده‌ها و نیز جذب اعضای نابینا به مراکز کانون پرورش فکری به صورت گویا طراحی و اجرا شده است.
مسوول اجرای این طرح مدت زمان این کتاب گویا را 14 دقیقه عنوان کرد و گفت: این کتاب گویا، هم‌چون سه نسخه دیگر به صورت صوتی و تصویری بوده و قابل اجرا در گوشی‌های همراه است.
این مسوول فرهنگی، زهرا باغبان‌زاده (راوی داستان)، کوثر زارع راضی (مادر خرگوش و تک)، کوثر پوینده فر (پروانه)، علی نورعلی پور (راکون پیر)، علی خواجه حسن زاده (گوزن و خرگوش پدر) اعضای این مرکز را به عنوان صدا پیشگان این کتاب معرفی کرد و یادآور شد :به‌زودی این مرکز طراحی این کتاب گویا به زبان محلی و زبان عربی را نیز آغاز خواهد کرد.
گل گل با اشاره به این که کتاب «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت نویسنده مسلمان فرانسوی است پیرامون داستان این کتاب توضیح داد: داستان این کتاب، روایت هفتمین بچه خرگوشی است که کمی دیرتر از شش بچه‌ی قبل از خود متولد می‌شود و این موجب نگرانی خرگوش مادر و پدرمی شود ...
وی در پایان ابراز امیدواری کرد این اثر مورد توجه خردسالان و کودکان ایران زمین به خصوص بچه‌های با نیازهای ویژه قرار گیرد.
گفتنی است: اولین کتاب گویای کانون استان خوزستان با نام «دعای موش کوچولو» نوشته‌ی کلر ژوبرت توسط مربیان و اعضای کانون شماره یک دزفول در ابتدای سال 1392 طراحی و اجرا شده بود که پس از آن نیز کتاب‌های «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» و «خشم قلمبه» به شکل گویا برای استفاده کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه طراحی و اجرا شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های خود برای کودکان و نوجوانان عادی، از سال 1380 با ساخت اولین کتاب‌خانه‌ی فراگیر خود در تهران برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص و معلول نیز فعالیت می‌کند.
در حال حاضر کانون دارای 5 مرکز فراگیر فعال برای کودکان و نوجوانان ویژه است و تولید کتاب‌های گویا نیز یکی از فعالیت‌های مهمی است که مدیریت انتشارات کانون، اداره کل کانون استان تهران و خوزستان به آن توجهی جدی نشان داده‌اند تا از این راه به نیازهای مراکز فراگیر کانون و دیگر کودکان و نوجوانان نابینا پاسخ دهند.