تقویت خلاقیت‌های  نوشتاری کودکان اردبیلی در مسابقه "یک تصویر، یک قصه"

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی توسط مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسابقه "یک تصویر، یک قصه" برای تقویت نوشتاری و خلاقیت اعضا توسط مراکز پارس‌آباد به صورت استانی برگزار خواهد شد که در این رقابت، تصویری به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود تا بر اساس آن تصویر داستان یا قطعه ادبی بنویسند.
هم‌چنین همایش توسعه کتاب‌خوانی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان اردبیل اجرا می‌شود که در اجرای آن‌ از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی که بیشتر کتاب محور هستند استفاده شده، مسوولان شهرستان‌ها و اولیای اعضای کانون و دانش‌آموزان مدارس استان به این همایش‌ها دعوت می‌شوند و از اعضای برتر کتاب‌خوان مراکز کانون استان تجلیل خواهد شد.
بر این اساس، نقد کتاب فیلم «آرزوی خیلی بزرگ» ویژه مربیان فرهنگی و مربیان مسوول کانون برگزار می‌شود این مربیان تا پایان آذر فرصت دارند آثار خود را در قالب فرم ویژه به دفتر استان ارسال کنند. این برنامه با هدف ترویج و تقویت مطالعه و توان‌مندسازی و خلاقیت مربیان در نظر گرفته شده است.
به صدا در آمدن زنگ کتاب‌خوانی در مراکز 23 گانه کانون استان اردبیل که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ خرید کتاب و محصولات فرهنگی انجام می‌شود بدین نحو که هر مرکز در طول این هفته یک زنگ کتاب اجرا کرده و با استمرار آن در طول هفته کتاب به ارایه فعالیت‌های فرهنگی خواهد پرداخت.
نقد کتاب رمان نوجوان «الا کلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» توسط اعضای مراکز سه گانه شهرستان و دعوت از محمد رمضانی،  نویسنده این رمان، در مشگین شهر از دیگر برنامه‌های این ایام است.
هدیه کتاب و محصولات فرهنگی به موسسات خیریه و کودکان بی‌سرپرست هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری طرح دوپنجره و نقد رمان "توران تور" با حضور عباس جهانگیریان نویسنده اثر نیز در این هفته انجام می‌شود.
بیست و یکمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی از روز 25 آبان تا 2 آذر در سراسر کشور برگزار می‌شود.