آهنگ‌ساز، موسیقی را مختص انیمیشن ساخت

موسیقی بسیاری از آثار ارایه شده دانشجویی - به رغم انتقادات وارد شده مبنی بر این که آثار دانشجویی از موسیقی انتخابی استفاده کرده‌اند - اما حرفه‌ای و برای انیمیشن نوشته و ساخته شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار دانشجویی بسیار قابل قبولی در این دوره از جشنواره شرکت دارند که با موضوعیت موسیقی ایرانی و ملی ارایه شده است. آثاری که نمادی از هنر و فرهنگ سرزمینی هستند که با هنر‌اش در دنیا شناخته می‌شود.
در این میان «شیرین سوهانی» با انیمیشن «پنکه» - که به داستان بازیافت شدن پنکه‌ای می‌پردازد که از بازیافت شدن هراس دارد - به این دوره از جشنواره آمده است.
موسیقی این کار ارکسترال است و توسط دانیال استاد عبدالحمید ساخته شده، تدوین کار را حسین ملایمی و صداگذاری را استاد عبدالحمید بر عهده دارد. سوهانی در توضیح انیمیشن خود که به بخش بین‌الملل جشنواره راه‌یافته است، گفت: «این‌کار پایان‌نامه تحصیلی من بود و با مشاوره‌های اساتید به جشنواره آمدم، به واقع این‌کار نخستین کار حرفه‌ای من در حوزه انیمیشن است.»
وی افزود: «در این کار به ظاهر خشن و صنعتی - که ویژگی دنیای مدرن است - همه چیز حول اشیاء است و به هیچ عنوان نیروی انسانی در آن نقشی ندارد.»
وی که کارشناسی‌ارشد خود را در رشته پویانمایی در دانشگاه تهران به پایان رسانده است گفت: «این‌کار به رغم ظاهری خشن از موسیقی بهره می‌برد. موسیقی‌ای که مختص این‌کار نوشته شده است.»
سوهانی در توضیح موسیقی این‌کار اضافه کرد: «از موسیقی کمک گرفتم تا استرس و هیجان را در ترس شی‌ای که از بازیافت شدن هراس دارد به تصویر بکشم. موسیقی این کار انتخابی نبود، بل‌که کاملا حساب شده و برای این‌کار ساخته شد.»
وی در پایان گفت: امیدوارم کارهای دانشجویی - که از ایده‌ها و خلاقیت‌های فراوانی بهره گرفته‌اند - توسط مسوولان مورد حمایت قرار بگیرند و در نیمه کار رها نشوند. امیدوارم دانشجویان، در پایان جشنواره رها نشوند و در طول سال نیز از این کارها با شرایط ایجاد بازار کار، حمایت‌های لازم انجام شود.»
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تا 21 اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.