در شهر موش‌ها با استعدادهای انیمیشن آشنا شدم

مشاور کارگردان فیلم «شهرموش‌ها» بیان کرد: در ساخت این فیلم با استعدادهای انیمیشن دو بعدی و سه بعدی آشنا شدم و دیدم فعالان این حوزه تا چه اندازه با استعداد هستند و با تلاش خود را بالا کشیده‌اند.

امیرحسین صدیق، مشاور کارگردان و صداپیشه «شهرموش‌ها» در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: در کار شهرموش‌ها من این فرصت را داشتم که با فعالان حوزه انیمیشن آشنا شوم. آنجا انیمیشن دو بعدی و سه بعدی کار می‌کردیم. دیدم که افراد با استعداد و هزینه شخصی همین‌طور زمانی که از خودشان می‌گذارند در حال کار کردن هستند، ولی جایی برای عرضه کارهایشان ندارند.
وی بیان کرد: انیمیشن تا حدودی حالت سفارشی پیدا کرده است. کسی سرمایه‌گذاری در این بخش نمی‌کند. البته سینما و تلویزیون هم همین وضع را دارد، ولی انیمیشن از نظر سرمایه‌گذاری کلاً فراموش شده است.
این بازی‌گر مجموعه تلویزیونی «تا به تا» ادامه داد: در حالی که در سرتاسر دنیا در پویانمایی پیشرفت‌های زیادی به وجود آمده است، باز هم به پیشرفت اهمیت می‌دهند، حتی به انیمیشن دو بعدی. یعنی در اصل به همه مدل‌هایی که انیمیشن کار می‌کنند، اهمیت می‌دهند.
وی گفت: بهتر است برای کسانی که در جشنواره پویانمایی حضور پیدا می‌کنند، کار انیمیشن را بلد هستند و کسانی که به این حوزه علاقه‌مندند، بتوان کاری کرد. کاری که خروجی فعالیت آن‌ها باشد و از این راه درآمد کسب کنند. به این صورت می‌توان گفت بهترین کمک به انیمیشن شده است.
صدیق بیان کرد: اگر هدف جشنواره پویانمایی کمک به انیمیشن است، باید بتوانند کمکی کنند تا کسانی که این استعداد را دارند در حوزه پویانمایی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: وقتی این افراد بتوانند در پویانمایی کار کنند، بیشتر علاقه‌مند و پی‌گیر شده، فعالیت خود را ادامه داده و در نتیجه رشد می‌کنند.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.