ما باید به روز باشیم تا بتوانیم تجربیات‌مان را به کودکان انتقال دهیم

مهری فربدزاده گفت: «کودکان و نوجوانان ما کاملاً با نرم افزارهای تولید انیمیشن آشنا هستند. ما هم باید به روز باشیم تا بتوانیم تجربیات و دانسته‌های خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

مهری فربدزاده کارشناس هنری کانون استان مرکزی در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در مورد فعالیت‌های کانون در زمینه پویانمایی گفت: «یکی از فعالیت‌های مهمی که در مراکز فرهنگی هنری انجام می‌شود، فعالیت‌هایی در حوزه پویانمایی برای کودکان و نوجوانان است.»
وی همچنین در مورد کارگاه‌های جشنواره اظهار کرد: «کارگاه‌هایی که در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود، برای کسب تجربه به ما کمک می‌کند و ما هم این تجربه را در اختیار سایر مربی‌های‌مان در استان قرار بدهیم.»
وی عنوان کرد: «جشنواره در هر دوره از برگزاری‌اش توانسته مجموعه‌ای از تکنیک‌ها را به ما آموزش دهد و ما هم آن‌ها را به مربیان‌مان در مراکز انتقال دهیم. ما به صورت کاملاً تجربی این کار را انجام می‌دهیم.»
 فربدزاده بیان کرد: «این دوره به آموزش صداگذاری بر روی فیلم‌های کودکان اختصاص دارد. در واقع ما در این دوره یاد می‌گیریم که برای صداگذاری از نرم‌افزار‌ها چگونه استفاده کنیم تا کار بهتری داشته باشیم.»
وی یادآور شد: «من از اولین دوره در کلاس‌های آموزشی جشنواره حضور داشتم. در دوره‌های گذشته نیز کارگاه‌های تخصصی که برگزار می‌شد خیلی خوب بود. در این دوره هم همچون گذشته کارگاه‌ها بسیار مفید است و در حوزه صدای انیمیشن کمک بسیار زیادی به ما می‌کند.»
وی در مورد فعالیت‌های کانون در استان مرکزی تصریح کرد: «فعالیت‌های مربوط به حوزه انیمیشن در مراکز رو به پیشرفت است. در استان مرکزی ما 44 مرکز داریم که در 20 مرکز فعالیت‌های انیمیشن انجام می‌شود که در واقع به دلیل همین کلاس‌هایی بوده که در سال‌های گذشته ما در آن شرکت کرده و کسب تجربه کردیم و توانستیم آن‌چه آموخته بودیم را به مربیان شهر خودمان انتقال دهیم.»
وی در پایان بیان کرد: «جشنواره هر سال به بهترین شکل برگزار شده‌ و برنامه‌ریزی‌ها همیشه خیلی خوب بوده؛ امسال هم مثل سال‌های گذشته همه چیز عالی بود. علاوه بر این‌که در این دوره یک اتفاق خیلی خوب افتاده و آن این‌که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که ما می‌توانیم فیلم هم ببینیم. دیدن این فیلم‌ها برای ما نوعی کارگاه آموزشی محسوب می‌شود و بسیار مفید است. من چند فیلم دیدم که خیلی خوب بود و نکته‌های آموزشی از آن‌ها دریافت کردم.»
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.