ذائقه بین‌المللی را می‌شناسم

اکران «سیمرغ» با موضوع هنرهای ایرانی که در بیش از 25 نمایشگاه بین‌المللی به نمایش درآمده است موید موفقیت هنرمندان جوان در ارایه تولیدات ملی و معرف فرهنگ غنی ایران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و روابط بین‌الملل کانون، انیمیشن «سیمرغ» به کارگردانی «مقداد اسدی‌لاری» که هم اکنون در خارج از کشور به سرمی‌برد علاوه بر شرکت در بخش دانشجویی مسابقه ایران به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره نیز راه پیدا کرده است.
اسدی‌لاری درباره ویژگی‌های انیمیشن سیمرغ گفت: «گزینه‌های آرش کمانگیر و سیمرغ گزینه‌هایی بودند که دوست داشتم در مورد آن‌ها فیلم بسازم. در نهایت سیمرغ انتخاب شد. چون اجازه نوآوری بیشتری را به من می‌داد.»
وی افزود: «در ساخت این انیمیشن، خطاط‌‌های ایرانی «امیرحسین رحیمی‌یگانه» و «مراد فتاحی» ایده‌های خوبی به من دادند. شخصیت‌ها در اثرم بر اساس هنر خطاطی شکل گرفتند.»
«اسدی‌لاری» که در ساخت این اثر همکاری «صبا علیزاده» را برای موسیقی با خود همراه کرده در مورد چگونگی ساخته شدن موسیقی کار گفته است: «صبا علیزاده موسیقی را مختص سیمرغ ساخت. آشنایی زیادی با ایشان نداشتم ولی وی درباره این قسمت به من اطمینان خاطر داد.»
وی همچنین در ادامه گفت: «داستان را شکسته و به 4 بخش اصلی تقسیم کردیم. در توضیح کلامی نیز دست علیزاده باز بود و بر اساس موسیقی دریافتی هر قسمت شروع به ساخت داستان و زمان‌بندی حرکات کردیم و در نهایت حرکات را روی نت‌های موسیقی پیاده کردیم.»
این انیماتور افزود: «مخاطبان غیر ایرانی بر اساس خطوط، نوشته‌ها، داستان و موسیقی‌ای کاملاً ایرانی که برای این‌کار نوشته شده با این اثر رابطه خوبی برقرار می‌کنند.» 
به گفته وی، اکران سیمرغ در بیش از 25 جشنواره بین‌المللی تاکنون و اختصاص نمایشگاه دوسالانه در بخش هنر مدرن اسلامی موزه هنر هامبورگ، یعنی این‌که ما در این زمینه موفق عمل کردیم.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به کار خود پایان می‌دهد.