جشنواره پویانمایی مسیر پیشرفت دانشجویان را باز می‌کند

کارگردان فیلم «وقت بازی» گفت: جشنواره پویانمایی از نظر ما فرصت ارزشمندی برای ایجاد زمینه برای پرورش و توسعه هنر پویانمایی است و این جشنواره راه را برای پیشرفت دانشجویان باز می‌کند.

سپیده برجی نیا، کارگردان فیلم «وقت بازی»، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره این فیلم گفت: محتوای اصلی این فیلم درباره کودکان و ظلم‌هایی است که به آن‌ها می‌شود. در این فیلم تمام تلاش خودمان را کردیم تا از کودکان حمایت کنیم و حرف آن‌ها را به گوش همه برسانیم.
کارگردان فیلم «وقت بازی» در ادامه افزود: این موضوع از دید رسانه‌ها دور مانده است ولی باید توجه داشته باشیم که کودکان بسیاری بی‌گناه کشته می‌شوند و این انیمیشن به طور دقیق به این موضوع می‌پردازد. کودکان جنگ آسیب‌های زیادی می‌بینند که اگر این روند ادامه یابد در آینده دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.
برجی‌نیا تأکید کرد: این انیمیشن داستان کودکی است که با دوستانش در حال بازی است. او یک عروسک را دوست دارد و همیشه از پشت ویترین به آن نگاه می‌کند. زمانی‌که در حال بازی است اسباب‌بازی را می‌بیند و از دوستانش دور می‌شود. عروسک را برمی‌دارد و کوک می‌کند که ناگهان منفجر می‌شود و کودک می‌میرد.
این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: کودکان بسیاری در جنگ کشته می‌شوند و این موضوع در خاورمیانه بیشتر است. این جنگ‌ها، جنگ پدر و مادرها است و کودکان هیچ سهمی در این جنگ‌ها ندارند ولی بیش‌ترین قربانی همین کودکان هستند و تاوان کار بزرگ‌ترها را می‌دهند.
برجی‌نیا درباره نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: جشنواره امسال نسبت به هشتمین دوره خیلی بهتر برگزار شد و آثار دانشجویی و مستقل خیلی پیشرفت کرده‌اند که امیدواریم در سال‌های آینده انیمیشن به جایگاه اصلی خود برسد.
وی در پایان افزود: مسوولان باید بودجه زیادی را به انیمیشن اختصاص دهند و تهیه کنندگان باید از دانشجویان این رشته بیش‌تر پشتیبانی کنند زیرا بسیاری از دانشجویان با هزینه شخصی خود آثار خود را ارایه می‌دهند در نتیجه، حمایت نهادهای دولتی از این هنر و هنرمندان لازم و ضروری است.
گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 21 اسفند در مرکز آفرینش‌‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.