طرح «تئاتر، کتاب»، در خدمت گسترش مطالعه‌ی کودکان

کتاب‌های داستانی کانون در قالب تئاترهای سیار و اجراهای متحرک (پرتابل) مانند تریلی نمایش، به‌صورت نمایش‌نامه تنظیم می‌شود.

مسوولان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون خبر داده‌اند که بر اساس کتاب‌های قصه‌‌ای که در انتشارات این سازمان منتشر شده، نمایش‌نامه‌هایی مناسب برای اجرای تریلی سیار تئاتر و اجرای متحرک (پرتابل) تهیه می‌شود.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با برگزاری هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، اولین "کتاب‌تئاتر" با نام «ماهی رنگین کمان» بر اساس کتاب «ماهی رنگین کمان» و «غار هیولاهای دریا» نوشته‌ی مارکوس فیستر به نمایش‌نامه تبدیل شده که با کارگردانی احمد تیموری در سالن آسمان مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان تهران به روی صحنه رفته است.
این نمایش که بین روزهای 18 تا 24 بهمن همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر اجرا می‌شود، به عنوان آغازگر این طرح، روشی را پیش روی مدیران گذاشته که از این پس، بر همین اساس، دیگر قصه‌های مناسب انتشارات را نیز برای اجراهای متحرک (پرتابل) و اجراهای سیار ماشینی، آماده کنند.
هدف از تولید این‌گونه تئاترها، معرفی بهتر فعالیت کتاب و کتاب‌خوانی با استفاده از هنر تئاتر به مخاطبان عنوان شده است.
مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی، در نظر دارد در سال 94 ده عنوان "کتاب‌تئاتر" از مجموعه‌ی کتاب‌های منتشرشده در انتشارات کانون را برای اجراهای متحرک آماده و تولید کند.