خرید بیش از 15هزار نسخه از آثار برتر جشنواره برای مراکز کانون

کانون تمامی کتاب‌های برگزیده‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان را با تیراژ بالا خریداری می‌کند.

معاون تولید کانون پرورش فکری، در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، از خرید عمده‌ی کتاب‌های برگزیده‌ی این جشنواره که در روز 20 بهمن فهرست آن اعلام می‌شود، خبر داد و گفت که امسال علاوه بر خرید 300 تا 500 نسخه از آثار برتر از سوی بخش بازرگانی، با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون، به تعداد 900 نسخه از هر کتاب برای عرضه در تمامی مراکز کانون سطح کشور نیز خریداری می‌شود.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی باقری، رییس هفدهمین جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان درباره‌ی فعالیت‌های صورت گرفته در این جشنواره گفت: امسال بیش از هزار عنوان کتاب به جشنواره فرستاده شد که کار داوری تمامی آثار به پایان رسیده و روز دوشنبه نیز از برترین‌ها در 9 رشته‌ی اصلی تقدیر می‌شود.
او تاکید کرد که تمام داوران حاضر در این جشنواره از بهترین کارشناسان در زمینه‌‌ی تخصصی خود هستند و آثار ارسال شده به دبیرخانه را با دقت تحلیل و بررسی کرده‌اند.
شعر، داستان تالیف، داستان ترجمه، علمی آموزشی، دینی و مذهبی، بازنویسی، نمایشنامه و تصویرگری، از جمله بخش‌های موضوعی این جشنواره بوده‌اند.
امسال در حاشیه‌ی این جشنواره، نمایشگاه یک‌هفته‌ای کتاب کودک و نوجوان با حضور بیش از 47 ناشر در تهران برپا شده است. باقری درباره‌ی این نمایشگاه گفت: خوشبختانه میزان استقبال در این دوره نسبت به سال‌های قبل به‌ویژه دو سال پیش خیلی بهتر بوده. در دوره قبل دوستان بعضی از کتاب‌ها را از خیابان و فروشگاه‌های مختلف می‌خریدند و در جشنواره شرکت می‌دادند، اما ما امسال یک فراخوان دادیم و اعلام کردیم اگر کتابی به عنوان منتخب این جشنواره انتخاب شود، جدا از جوایز و لوح تقدیر که به ناشران اهدا می‌شود، 300 تا 500 جلد از آن کتاب را از ناشران می‌خریم.
این مقام مسوول گفت که در کنار این خرید حمایتی، در پی تفاهم صورت‌گرفته با معاونت فرهنگی کانون که مسوول مراکز فرهنگی‌هنری در سراسر کشور است، از هر کتاب برتر نیز یک نسخه برای هر مرکز (حدود 900 مرکز ثابت و سیار در کشور) تهیه می‌شود.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، از شنبه 18 تا 24 بهمن هرروز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر در خیابان حجاب تهران پذیرای خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.