حال نمایش‌نامه‌های کودک و نوجوان چه‌طور است؟

هشت نمایش‌نامه‌ی برگزیده در دو بخش کودک و نوجوان، نامزد دریافت جایزه از هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان شده‌اند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درحالی‌که روز 20 بهمن‌ماه، برگزیدگان نهایی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان معرفی و تقدیر می‌شوند، هیات داوران این جشنواره اسامی نامزدها در رشته‌ها و موضوع‌های مختلف را اعلام کرده است.
از میان نمایش‌نامه‌های منتشرشده در سال گذشته، "یه خونه قدِ غربیل" اثر هادی حوری، "لولوی آواز خوان" اثر رضا فیاضی، "جیک جیک، کی منو می‌خوره؟"، "من آیدا را نمی فروشم" و "قول می‌دم بزرگ نشم" (هرسه) اثر علی‌اکبر پوررسول از انتشارات کانون پرورش به عنوان پنج نامزد اصلی بخش کودک انتخاب شده‌اند.
در ‌بخش نمایش‌نامه برای نوجوان نیز "حکایت لوطیان مرد رند" اثر یدالله آقاعباسی، "کوچ ستاره" اثر هادی حوری و "پیرمرد و ببر" اثر علی خاکبازان به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شده‌اند.
بر اساس این گزارش، امسال علاوه بر آثار منتشرشده در سال گذشته، 9 نمایش‌نامه نیز که در سال‌های پیشین منتشر شده اما بررسی نشده بود، از سوی داوران جشنواره مورد بررسی قرار گرفته است.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، از 18 تا 24 بهمن‌ماه در قالب بخش‌های نمایشگاهی، اهدای جایزه‌ی کتاب‌‌های برتر و میزگردهای تخصصی و برنامه‌های دیدار با مخاطبان و عرضه‌ی محصولات فرهنگی در خیابان حجاب تهران میزبان خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم‌چنین نویسندگان و ناشران کودک و نوجوان است.