آموزش کاریکاتور در غرفه‌ی فرهنگ مردم

مجموعه‌ی هشت‌جلدی «آموزش کاریکاتور» توسط انتشارات فرهنگ مردم در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا ثابت قدم، مدیر انتشارات فرهنگ مردم درباره‌ی این اثر می‌گوید که «آموزش کاریکاتور» یکی از آثار تالیفی است که توسط فریبا صدقی‌پور طراحی شده است. این کتاب دارای عناوینی مانند حیوانات اهلی، حیوانات دریایی، پرندگان، انسان، شخصیت‌های کارتونی، حیوانات کوچک و حشرات، دایناسورها و خزندگان و حیوانات وحشی است.
بر این اساس، کتاب "اطلس کودکان" ترجمه‌ی عباس برغانی، کتاب‌های «افسانه‌های پریان» و «داستان‌ها و افسانه‌ها» نوشته‌ی آناهیتا جعفری از جمله کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه یک‌هفته‌ای جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان است.
این نمایشگاه از 18 بهمن به مدت یک‌هفته تا 24 این ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خیابان حجاب درحال برگزاری است و در آن، 47 ناشر تخصصی تازه‌ترین کتاب‌های کودکان را با تخفیف‌های 10 تا 20 درصدی عرضه کرده‌اند.
از کتاب‌هایی که در نمایشگاه عرضه شده می‌توان به کتاب «آموزش زبان فارسی، انگلیسی برای نوآموزان» اشاره کرد که شامل موضوعاتی مانند رنگ‌ها، حیوانات، مشاغل، الفبای فارسی و الفبای انگلیسی است. این اثر را نیز نشر فرهنگ مردم به بازار ارایه داده است. مدیر این نشر هم‌چنین درخصوص کتاب «باغ الفبا» می‌گوید که این اثر، سروده‌ی فریده امینی سده، حروف الفبا با حال و هوایی تازه به شعر درآمده است.
ثابت قدم خاطرنشان می‌کند که برگزاری هرچه بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی باعث افزایش ارتباط فرهنگی می‌شود که ثمرات بهتری برای نسل جوان و ناشران دارد و این عرصه از حالت رکود بیرون می‌آید.
این ناشر امیدوار است که برپایی نمایشگاه‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.