دعوت از بچه‌ها برای حضور در کارگاه نقاشی، صنایع دستی و قصه‌گویی

در حاشیه‌ی جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، کارگاه‌های صنایع دستی، نقاشی و قصه‌گویی، آموزش‌های هنری را به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده به‌صورت رایگان ارایه می‌دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان هنری در ایام برگزاری جشنواره و نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان که از 18 تا 24 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، با برپایی غرفه‌های ویژه‌، برای بازدیدکنندگان قصه‌گویی و نقالی کرده و بچه‌ها را در کارگاه‌های نقاشی و صنایع دستی برای خلق آثار هنری یاری می‌‌کنند.
هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، امسال با هدف جلب توجه خانواده‌ها به خرید کتاب برای فرزندان خود، در دو بخش اهدای جوایز کتاب‌های برگزیده و بخش نمایشگاه تخصصی کتاب به مدت یک‌هفته برگزار می‌شود.
بیش از 40 ناشر تخصصی کتاب کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور دارند. تخفیف‌های 10 و 15درصدی برای خرید کتاب کودک و نوجوان، در کنار برپایی غرفه‌های موضوعی کتاب، از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه اعلام شده است.
این جشنواره که هم‌زمان با ایام دهه‌ی فجر در تهران کار خود را آغاز کرده، از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر، در کنار غرفه‌های کتاب، با برگزاری نمایش فیلم و تئاتر و کارکاه‌های هنری، پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.
هر روز در این نمایشگاه، در دو نوبت صبح و عصر، تئاتر "ماهی رنگین کمان" برای بچه‌ها اجرا و در ساعات مختلف نیز فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مناسب برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است.