بچه باید کتاب را دست والدین خود ببیند

عضو گروه تلویزیونی «فیتیله» در پیامی خطاب به بچه‌ها و خانواده‌های ایرانی، با اشاره به اهمیت کتاب‌خواندن و قصه‌خوانی به‌همراه کتاب، از والدین خواسته است که به قصه‌خواندن و قصه‌شنیدن فرزندان خود توجه جدی داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی فروتن، در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، در پیامی خطاب به بچه‌های ایران و خانواده‌هاشان می‌گوید: می‌دانیم که سلامتی جسم یک بخش و سلامتی روح و روان بخش دیگر سلامت است؛ از طرفی، سلامتی روح و روان رابطه‌ی مستقیمی با مطالعه دارد. از مردم خواهش می‌کنم که فرهنگ کتاب‌خواندن را به بچه‌ها بیاموزند تا آن‌ها تاثیر عمیق کتاب را در زندگی آینده‌ی خود ببینند و بتوانند با مشکلات زندگی صبور و بردبارانه مواجه شوند.

این بازیگر تئاتر کودک و نوجوان در پیام خود با هدف افزایش حضور کتاب در زندگی روزمره‌ی فرزندان پیشنهاد می‌دهد: قصه گفتن برای بچه‌ها را فراموش نکنید و از روی کتاب برای آن‌ها قصه بگویید تا کتاب را در دست شما ببینند.

او در ادامه تصریح کرده که پدرومادر الگوی خیلی مهمی هستند: بچه‌ها باید کتاب را در دست ما ببینند تا کتاب‌خوان‌های خوبی شوند.

درحالی‌که نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز در همین روزها از 18 تا 24 بهمن و هم‌زمان با بازارهای مختلف خریدهای نوروزی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، این بازیگر آثار نمایشی کودکان تاکید دارد که تغذیه‌ی روح و روان هم باید در سبد کالای مصرفی خانواده قرار بگیرد و بچه‌ها همیشه باید فکر کنند که بخشی از پول توجیبی‌شان را برای خرید کتاب کنار بگذارند.

امسال تعداد زیادی از هنرمندان و نویسندگان و مسوولان شهری، از خانواده‌ها دعوت کرده‌اند که بخشی از سبد خرید نوروزی خود را به کتاب اختصاص دهند. در همین راستا، در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان که با حضور بیش از 40 ناشر در کانون برگزار می‌شود، کتاب‌های ناشران مختلف با تخفیف‌های 10 و 15درصدی به مدت یک‌هفته عرضه می‌شود.

اجرای تئاتر، نمایش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن و برپایی کارگاه‌های هنری نقاشی و صنایع دستی و قصه‌گویی نیز از بخش‌های جنبی این رویداد فرهنگی هستند.