نامزدهای بخش «شعر» و «علمی و آموزشی» جشنواره کتاب معرفی شدند

نامزدهای دو بخش «شعر» و «علمی و آموزشی» هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان شناخته شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیئت داوران بخش «شعر» در رده‌ کودک و خردسال 71 اثر و در رده نوجوان 13 اثر را بازبینی کرد.
بر همین اساس چهار کتاب «هم روزنامه هم کلوچه»، سروده مریم هاشم‌پور از انتشارات امیرکبیر، «صلح مثل چای تازه دم»، سروده جعفر ابراهیمی(شاهد) از انتشارات پیدایش، «کیف پول من گرسنه است»، سروده فاضل ترکمن از انتشارات پیدایش و «من بیابان، همسر باد»، سروده عرفان نظرآهاری از انتشارات نور و نار به عنوان نامزد بخش «شعر» معرفی شدند.
هم‌چنین از میان 228 عنوان اثر که از سوی هیئت داوران بخش «علمی و آموزشی» جشنواره بررسی شد 106 اثر در رده تالیف کودک و خردسال، 87 اثر در بخش ترجمه کودک و خردسال، 10 اثر در رده تالیف نوجوان و 25 اثر در بخش ترجمه نوجوان به عنوان نامزد دریافت جایزه اعلام شد.
بر همین اساس پنج کتاب «پرندگان آهنین»، تألیف عباس خاراباف انتشارات طلایی، «فرهنگ‌نامة طلایی ورزش»، تألیف مهدی زارعی انتشارات طلایی، «سرگذشت نجوم در ایران»، تألیف شکوه حاجی نصرالله انتشارات افق، «سرزمین سازها»، تألیف هومن بابک و نگار پدرام انتشارات امیرکبیر و «مجموعة 3 جلدی تاریخ با غرغرهای اضافه»، تألیف علی‌اصغر سیدآبادی انتشارات آفرینگان نامزد دریافت جایزه بخش «علمی و آزموشی» شدند.
جوایز جشنواره کتاب کودک و نوجوان در 9 بخشِ «شعر»، «داستان تألیف»، «داستان ترجمه»، «علمی و آموزشی»، «دینی»، «بازنویسی»، «زندگی‌نامه»، «نمایش‌نامه» و «تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد» به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در سال 92 منتشر شده است.
هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان از 18 تا 24 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.