بررسی چشم‌انداز آینده‌ی ادبیات برای کودکان در نمایشگاه کتاب کانون

شرایط کنونی و چشم‌انداز آینده‌ی کتاب‌های شعر و داستان کودک و نوجوان ایران در یک نشست تخصصی با حضور جمعی از منتقدان و صاحب‌نظران این عرصه بعد از ظهر نوزدهم بهمن ‌ماه بررسی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این‌ روزها شاهد حضور نویسندگان، تصویرگران، منتقدان و فعالان عرصه‌ی کودک و نوجوان است که در قالب نشست‌ها و میزگردهای تخصصی، شرایط کتاب کودکان و نوجوانان را از چند منظر بررسی می‌کنند.
در اولین نشست از این مجموعه، بعد ازظهر روز یک‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه، فریدون عموزاده خلیلی، رودابه حمزه‌ای، حدیث لزر غلامی و مریم محمدخانی در حوزه‌ی شعر و داستان، ضمن بررسی شرایط این آثار در سال‌های اخیر، نیازهای آینده‌ی شعر و داستان را به بحث می‌گذارند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در حاشیه‌ی نمایشگاه و جشنواره‌ی کتاب، در مجموعه ‌نشست‌هایی به موضوع گسترش کتاب و کتاب‌خوانی و ارزیابی وضعیت کیفی کتاب‌های کودک و نوجوان در آینده خواهد پرداخت.
این نشست‌ها در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت 15 تا 17 بعد از ظهر برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
برپایی نمایشگاه یک‌ هفته‌ای کتاب کودک و نوجوان با حضور 47 ناشر تخصصی، از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره است که هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.